Thaigryta, trevliga gäster och ett härligt avslut

 
Jag och Nikki hade finbesök på middag igår.....
 
 
 
Nämligen världens goaste Tilda! Kolla gullungen alltså och som hon växer....
 
 
 
Vi bjussade på Thaigryta som jag tänkte att ni med skulle få prova, recept nedan!
Jag har gjort den många gånger och den blir alltid uppskattad. Ganska stark men fortfarande lite söt och lite salt... ja väldigt "Thai-ig"  ;)
 
 
 
 
 
God morgon augusti...!
 
Jo men tiden rusar, hjälp snart är det väl jul igen, det bara svischar till. Ska passa på att njuta av dagarna som kommer och just nu strålar solen!
Idag blir det en runda golf med en god vän och Nikki ska jag köra över på våran ö så hon får hänga där med mormor och morfar. 
Det hör till på sommaren och även om det ICKE är någon badtemperatur så kanske ett litet fotbad...!
 
 
Hörrni receptet på grytan, prova någon dag framöver. Kanske inte om solen skiner för grytor göre sig bäst i lite murr-väder så någon kväll i höst lagar ni detta !
 
4 port
250g kycklingfilé
olja till stekning
1 tsk curry
salt
1/2 krm cayenne
1 stor gul lök
2 paprikor
2 vitlöksklyftor
2 msk chilisås
1 msk vinäger
1 msk kokossocker (eller farin)
1/2 dl soya
1 dl vatten
1/2 msk maizena
250 gr räkor 
1 dl salta nötter
 
Detta är grundreceptet (som jag aldrig följer...) jag freebase:ar vilt med kryddorna och mängd på vatten och soya, så prova er fram!
 
Strimla kyckling och stek med curry , salt och cayenne, lägg åt sidan när den är genomstekt
Mer olja i pannan och i med hackad lök och paprika som får fräsa en stund
Pressa i vitlök, tillsätt chilisås, vinäger, soya, och maizena utrört i vattnet
Låt detta koka upp
På slutet låter du kycklingen, räkorna och jordnötterna gå i och allt bli genomvarmt
SMAKA AV
 
 
 
 
My place 31 juli kl 22.21.....
Jag knipsade snabbt av ett pic av månen och det magiska ljuset som man längtar så hårt efter under den mörka vintern!
Trots fullmånen sov jag som en stock inatt :)
 
 
 
 
Nu mina vänner ska jag ladda upp den här kroppen med en stor frukost som ska bestå av yougurt med granola och färska jordgubbar, kokta ägg, ett par smörgåsar och kaffe!
 
//PIllan


Mumsigt med thaimat. Jag älskar thai. Det är så gott så! Tror jag skulle gilla denna rätt också :)

Såå mysigt och härligt! Ha en skön Lördag :)

Men så mysigt!! Thaigrytan lät ju riktigt mumsig! Den ska helt klart provas!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se