Andra söndagen i advent

 
 
 
 
God morgon söndag
 
 
Att vakna en söndag efter ett julbord med jobbet och känna sig utvilad och pigg i knoppen är nog inte alla förunnat... ;)
Men så är det för mej idag då jag bara drack julmust till maten.
 
Däremot är nog magen lite tung.... men kroppen är nu fulladdad för ett gympass och en skön PW senare idag! Mitt intag av lax och sill gick som vanligt lite "överstyr" och när det varma dukades fram kunde jag bara få i mej lite omelett. Så ni hör protein-omega3-deluxe för min del!
Vi hade himla trevligt och startade redan vid 16.30 med en liten arbetsplatsträff och klockan 01.00 pip, la jag huvudet på kudden. Många timmar och många skratt gör mej  SÅ nöjd och glad!
 
 
 
 
 
Bilderna ovan är tagna i fredags då snön vräkte ner i några timmar. Vilken tur att jag tog dessa för nu har det berömda slasken tagit över igen...
Många plusgrader och regn mellan varven i december är lite crazy i min del av landet kan jag tycka...
Mycket mysigare då med vitt och minusgrader
 
 
Här får ni äntligen en blick på den nybyggda brokvisten! Ni får tänka er att även en ny vit dörr sitter på plats (vi har inte hittat riktigt rätt än...)
Detta är ganska precis som bron såg ut i orginal från slutet av 1800-talet. Vi har nämligen en väldigt gammal bild på huset som min farfars farfar byggde och jag är som jag tidigare berättat sjätte generation som bor i huset! Jag skrev ett inlägg om detta för några år sedan och du kan läsa om det här
 
De fina snickerierna har vi fått specialbeställa och utförda utefter just de gamla fotografierna och det blev precis så som vi ville ha det!
 
 
                                        
 
 
 
Här har ni mej innan jag begav mej till julbordet igår.
Utsvängd både i midjan och vid fotknölarna men nästan bara Svart svart svart.... trist men jag äger tyvärr ingen glittrande röd julklänning....
Dock hittade jag en röd detalj som jag satte på huvudet! Trodde mej även ha ett par röda pumps men de hade tydligen "fått fötter" ha ha.. och sprungit sin kos, för jag hittade dem inte då jag skulle iväg?!
 
 
Nu önskar jag er en riktigt mysig andra advent
 
 
//PIllan
 
 
 


Åh vad jag längtar efter lite snö nu! Mysigt att ni fick njuta i en dag i alla fall :)

Vad fin du var igår! Jag lyckas alltid få på mig helsvart när det vankas fest. På vår julfest nästa helg är planen precis så, men jag tänker i alla fall ha på mig skor med röda klackar. Alltid något..... :)

Hoppas du får en härlig söndag! Kramar Hanna

Såå himla fin du var! Vad mysigt med snön:) nästa fred ska jag på julfest. Kram

Men såå härligt det låter och vad fin du är!! Vi hade julfest i fredag!=) Kram

Fin klänning :)

Åh vad jag tycker om den första bilden,som ett fint vykort...älskar den kramar

Svar: Tack, ja mysigt med snö! Nu är den väck...
Kram
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se