Dekadensens månad snart till ända....

 
 
 
 
 
För mej är verkligen december dekadensens månad....!
Jag har godis som står framme och tar en karamell lite då och då. Jag tar ett glas julmust, värmer en liten mugg med glögg, mmmm en lussebulle skulle vara gott till kaffet osv osv....
Helt på dekis liksom!
 
 
 
Men hey det är OK för detta beteende är absolut övergående och jag kände redan på annandag jul att det började bli to much!
 
De senaste dagarna har jag så gott som helt återgått till mitt vanliga intag av mycket frukt och grönt, smoothies och lättare måltider
 
Så mycket bättre kroppen genast mår!
 
Fantastsikt att ha en liten sådan brejk ibland för att få återuppleva aha-känslan av hur man SKA/KAN må!
Har hela julhelgen bara suttit trött och gäspat i soffan, lite halv-apatisk känsla fast hela tiden sugen på nåt att stoppa i munnen?! 
 
 
 
 
 
Efter att jag nu ätit bättre och proppat kroppen med nyttigheter så är knoppen pigg och jag känner en helt ny energi i kroppen. Underbara känsla!
 
Här en frukost med bananpannkakor, äpple stekt i kokosolja, kvarg och en smoothie med mango och kokosmjölk! Ger en skön mättnad, stillar eventuellt sötsug och håller mej mätt en bra stund!
 
 
 
 
 
Men riktigt än är ju inte månaden slut.....
 
I morgon väntar årets sista dag och det ska självklart firas med massor med god mat och bubbel!! Det blir nog i alla fall uteslutande kvalitetsråvaror så som svensk oxfilé och egenplockade hjortron...bla!
 
 
Ni vet väl att Det är inte det du äter mellan jul och nyår som är "problemet" utan det du äter mellan nyår och jul ! Sant :)
 
 
 
Gott Nytt År till er
 
//PIllan


Håller helt med dig! Jag börjar också bli lite små trött på allt gottis nu! Har ätit massor med gott å njutit av det!! Lever ju efter novisen jag tränar för att kunna äta det jag vill när jag vill - å det man stoppar i sig mellan jul å nyår är ju inte problemet det är ju resten av tiden som är "boven".

Hoppas ni får en mysig dag imorgon!
GOTT NYTT ÅR !!
KRAM

Gott Nytt År vännen. Önskar dig en sprakande kväll fylld med livets goda. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se