Påfyllning efter en skön dag

 
 
 
 
Ni vet att jag skrev den där juliga listan igår.... och där blev jag påmind om köttbullar och rödbetssallad.
Alltså jag var bara tvungen att sno ihop ett gäng och äta, Så Gott!!!
 
Som vanligt gör jag allt på en höft men ingredienserna i mina köttbullar är följande
 
Färs
ägg
ströbröd
grädde
fransk senap
vitlök
gul lök
kalvfond
salt
svartpeppar
 
När köttbullarna stekts och blivit gyllenbruna häller jag på mer grädde i pannan och smular i en bit köttbuljongtärning. Låter det puttra ihop en stund
 
Äter tillsammans med potatis, rödbetssallad och en grönsallad gärna med fetaost som passar bra till rödbetorna! Alltså mums
 
 
 
 
Förutom en timma i gymmet i morse hann jag även med en PW på cirka 40 minuter.
Så himla skönt att hinna ut då solen är framme och att det dessutom var några minusgrader och frisk härlig luft gjorde inte saken sämre...!
Solen är verkligen inte långvarig om dagarna nu... den hinner knappt göra ett litet skutt över kullarna innan den är på väg ner igen...
Gäller att passa på då tillfälle ges för att få en liten dos ljus
 
 
//PIllan


Så gott det ser ut. Skönt med lite kyla, här var det blask på vår promenad. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se