Uppvärmning med Vinklubben

 
 
 
Äntligen är julveckan här!
 
 
 
Igår hade vi Vinklubb och det blev verkligen en uppvärmning inför julafton :) En stor hög med paket som skulle spelas om och jag fick storslam.... fem fina paket lyckades jag knipa !
 
Massor med gott bjöds vi också på. Två olika pajen, en vegetarisk med ädelost och en köttfärspaj med sambal, mmm!
Efterrätten var finfina cakepops. Ja osså vin såklart och glögg och lite mer vin och avec :)
 
 
 
 
Så juligt och hemtrevligt hemma hos Jenny som är en riktig "big mama" ofta med huset fullt av barn, tonåringar och fyrbenta vänner,  mysigt!
 
 
 
När vinnarna skulle dras i vinlotteriet så gick jag heller inte lottlös där, då jag även knep tredjepriset. Länge sedan jag hade nån tur så därför sprang jag och köpte en trisslott idag.... m e n lyckan hade tydligen redan vänt....
 
 
 
 
Här hemma har vi tomteverkstad idag och slår in klappar för glatta livet.... alltså det tar verkligen tid !
Men nu är de flesta paketerade... hmmm nåja hälften i alla fall . Men samtliga är inhandlade och det känns skönt
 
Bara maten kvar att handla.... rys - detta momentet är nog det jobbigaste. Tänkte vässa arbågarna och göra det tidigt i morgon bitti!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se