Vi komma, vi komma från.....Villavillekulla!

 
 
 
God morgon
 
Idag känns det verkligen som en god morgon!
Jag tassade nämligen upp redan strax före kl 06 och jag skulle inte börja jobba... Nä istället blandade jag till en smoothie som jag tog "on the way" och begav mej till gymmet :)
 
Så himla skönt att få köra ett svettigt pass och komma hem igen lagom till julkalendern och frukost med Nikki!
Så nu sitter jag här nyduschad med en kopp kaffe och känner  mej extremt nöjd
 
 
 
 
I går förmiddags hann vi också med träning men även lite pepparkaksbak
 
Detta bak sköter alltid mormor tillsammans med Nikki men nu hade mini en deg med sig hem från farmor så vi bakade snabbt ett litet gäng peppisar.
Det går ju fort då degen är klar och till minis stora glädje bakade vi med hennes formar som hon ärvt efter Filippa.
 
 
Hela Pippi-familjen fick det bli :)
 
 
 
 
 
 
 
Visst är dom söta!?
 
 
Nu blir det bara att ha en skön förmiddag (ja lite plock och fix som aldrig tar slut...) innan vi ska ta oss an förskola och jobb.
 
Ute på gården är det som en riktig skridskobana nu efter plusgrader och regn.... :/
Alltså jag protesterar! Men det skulle väl bli lite kyligare som det verkar. Snälla släpp ned lite snö också så vi får en vit jul, så mycket trevligare då
 
 
Fin fredag  //PIllan


Så mysigt med pepparkaksbak! Men var har du köpt pepparkaksmåtten i pippi? :)

Svar: Hej söta
Jag minns tyvärr inte alls var måtten kommer ifrån... De är från att Filippa var liten😊
Pernilla/Pillan

Men så mysigt å vilka fina peppisar!!

En härlig fredag och helg önskar jag dig!
KRAM vännen!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se