Lätta laxen

 
 
Lax är ju verkligen en av de bättre snabbmatsalternativen som går att variera oändligt!
Här är en lättsam och god variant
Blanda 2 dl grädde (valfri sort) med en förpackning färskost med smak tex örter och vitlök
Lägg upp laxbitar i en ugnsfast form och salta/peppra
Häll över röran och in i ugnen
200 grader i 20 minuter
Servera med sallad och valfria kolhydrater (passar till de flesta)
 
 
 
Fredag morgon och alla är på språng... A och Filippa är på väg till skola och jobb medans jag och Nikki har en träningsdejt vid nio-tiden.
Såg då jag vaknade att de ringt från jobbet så där har dom förmodligen sjukskrivningar... Som tur var hade jag inge ljud på... :) Annars har jag svårt att säga nej!
Men nu har jag tre lediga dagar framför mej, jihooo!
 
Nä hörrni kaffet har puttrat klart och äggen är perfekt kokta, dags att njuta frukost!
 
//PIllan


Tack för lättsamt recept!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Lax är verkligen supergott och enkelt att variera, jag brukar slänga på några cocktailtomater också, gott:)

Trevlig helg!

Men så gott de där lät och såg ut.. Jag älskar lax och älskar att testa nya recept!!! Kram

Det här ser jättegott ut! Jag älskar lax och när det dessutom är lätt att göra!

Den här ska jag spara. Letar lite ny inspiration och gör ofta samma mat hela tiden, vilket blir lite trist :-).

Kram Malin





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se