När du inte behöver fler banan-slantar i frysen ... ;)

 
 
Ni vet att jag brukar förespråka att alltid ha ett gäng banan-slantar i frysen... Perfekta när du ska göra smoothie! Men när frysen är full i "slantar" och man ändå har några trista bananer liggandes så kan man lika gärna svänga ihop en god banankaka i stället :)
 
 
4 övermogna bananer
50 gr smör
2 ägg
2 dl socker (valfri sort!)
3 dl mjöl
½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 krm riven muskot och 1 krm kardemumma
 
Smält smör och låt svalna
Vispa ägg och socker
Blanda torra ingredienser i en bunke och rör sedan ned i äggsmeten
Tillsätt matfett & mosade bananer, häll i mjölken
Smörj en form med löstagbara kanter
Häll i smeten och grädda 40-50 minuter i 175 grader
 
 
 
 
Ingen direkt skönhet men smaken är det absolut inget fel på!!
 
 
Fredag, skönt va!?
Blev ingen tråkig utveckling på Filippas tillstånd under gårdagen men jag ropar inte hej ännu.....Man vet aldrig när de där magbacilllerna slår till med full kraft!
 
I eftermiddag planerar jag att umgås med min mami och Nikki, vi tänker oss att ta en middag på restaurang. Kan mami behöva efter så många resor fram och tillbaka till sjukhuset....
Sedan blir det fredagsmys i soffan och oj vad skönt det ska bli! Men ingen längre vila för i morgon ska jag jobba i serveringen på Filippas slalomklubb och där är det skidskola hela helgen så jag gissar att tempot blir högt!
 
Önskar dej en skön helg
//PIllan
 


Gott!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se