Efter regn kommer sol kommer regn...på repeat!

 
Här har ett skyfall precis dragit förbi men efter bara en stund dundrar nästa in.....
 
 
 
 
Filippa messade mej när jag satt på jobbet och var helt förvånad för hon låg ute och solade och från nästan en klarblå himmel till hällregn var det bara nån sekund. 
Från jobbet kunde jag se genom fönstret hur mörka moln snabbt letade sig mot vårt håll. Vi bor ca 7 km utanför tätorten så därför tog det ett par minuter innan ösregnet träffade jobbet... Herregud vad det tog i!!
 
Detta är ju riktigt juli-väder med nästan kvav luft, åskskurar och sedan soligt igen. Inte lätt att försöka ta sig på någon strand-tripp då vädret ej kan bestämma sig...
Hemma på soldäck är det OK då man kan gå in under störtskurarna!
 
 
 
Regnbågar blir det dock väldigt gott om dagar som denna.....
 
 
 
 
God morgon första lediga dagen
Så härligt det var igår kväll då jag inte behövde fundera på att gå och lägga mig för att nåt alarm skulle väckas i ottan! Nä jag satt faktiskt uppe med semster-vinet och tittade på först Allsången, sedan lite på Victoriafirandet men fastnade slutligen på 2:an.
Där visades en dokumentär och Michel White...
Aldrig hört talas om men han är producenten bakom flera kända musikaler typ Rocky Horror show.
 
Gillar verkligen dokumentärer om intressanta personer och denne man hade verkligen levt ett spännande och framförallt ett vilt liv.
Nu på äldre dagar drabbades han av en stroke men ville inte ge upp sin del av livet som innebar glammiga partaj med unga vackra kvinnor...
Så han var liksom fortfarande med trots sin sjukdom.
 
Idag ska jag börja beta av lista med "måsten" eller vad dom nu är.... ;)
 
Ha det fint // PIllan


Visst är det helskumt väder! Idag har vi dock haft sol hela dagen - kors i taket! Men det är ändå lite kyligt i luften på något vis!

Jag brukar också gilla dokumentärer - speciellt såklart om det är någon som levt ett intressant liv!

Kram Malin

Härligt med lite solning i vädret. Men visst har vi haft ett väldigt konstigt väder. sol,regn,sol,regn,åska,sol mm...
Man får passa på i "pauserna" att sola :) Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se