Firad och uppvaktad

 
 
Smörgåstårta är min favorittårta :) Kan äta upp en hel själv ...nästan
Men det ska helst bara innehålla typ lax, räkor, tonfisk alltså finfina ingredienser från havet, inte leverpastej , mimosasallad och sådant blaj!
 
 
Snabbaste tårtan är färdiga marängbottnar och fyllning av lemoncurd och vispgrädde! Syndigt sött (mina smaklökar krullar upp sig i brygga...) men ganska gott ;)
 
 
 
Små sötisar!
Tilda kom på besök och Nikki älskar att få hålla och fixa med henne. Tur Tilda är en nöjd bebbe som finner sig i det mesta :)
 
 
 
Jo då jag blev ordenligt firad igår må ni tro!
Nya kuddar, lakan, kokböcker, härlig skrubbcreme, kroppscremé, doftljus, perenner (båder astrar och doftpion) och en ny tempurkudde! Mycket nöjd och glad med både presenter och besök av familj och vänner på kvällskvisten.
 
Idag är det en speciellt dag också för Filippa går nämligen ut nian! Kvällen bjuder på bal och förväntasfulla ungdomar :)
Jag har en del att stå i under dagen, först jobbelijobb och sedan fixa avslutningspresent till klassens lärare. Just detta har jag nu gjort i typ nio år och nu hoppas jag att det är för sista gången...
Samla in pengar och maila, ringa runt och jaga ...inge kul :/
När Nikki kommer i skolåldern hoppas jag att det finns andra driftiga föräldrar :)
 
Vid kvällens bal är det föräldrar som hjälper till med dukning, servering, löva festplats, diska, städa osv. Även där går "mönstret igen" och det är samma föräldrar som alltid som hjälper till.....
Ja såhär är det alltid och är ingen nyhet men vid en så rolig och viktig kväll tycker man att det borde vara kö av föräldrar som vill hjälpa till?!
 
Nåja jag är väldigt tacksam att få vara där, så man liksom får vara med och se dem och delta på avstånd :)
 
 
Titta in i morgon så kommer tips på snygga outfits inför stundande Midsommar!!
 
//PIllan
 


Låter som om du vart firad ordentligt!! Härligt - det var du värd!!

Hoppas ni (läs barnen) får en härlig kväll!!

LÅter riktigt härligt hoppas ni får en toppen helg. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se