Prova Mineralsmink

 
 
 
Ett provkit med mineralsmink från Tikei
 
 
 
Måndag som börjar med tips
Alltså jag älskar mineralsmink och använder som bekant Bare Minerals sedan flera år tillbaka
Nu fick jag för någon månad sedan nys om ett för mej nytt märke som dessutom är svenskt, Tikei
 
De har superbra startkit eller provkit så man kan beställa provburkar och lätt kan hitta foundation som passar. Jag beställde ett kit med 10 olika provburkar (blandat ögonskuggor, rouge och foundation) och en mini kabuki (borste)
Eftersom jag använder ögonskugga ytterst sällan kommer dessa att räcka länge för mej ;) Men foundation använder jag så gott som dagligen och har nu hittat min favoritfärg och ska beställa en stor burk!
 
Tikei har väldigt stort utbud av färger på mineralfoundation och en bra guide med exempelvis jämnförelselista med andra märken. Så för mej som haft Bare Minerals färg Medium, kan då se vad som är mest likt denna.
Priserna är dessutom så mycket bättre hos Tikei och produkterna innehåller inte Bismuth Oxychloride (kan irritera känslig hy)
Upplever produkterna som väldigt sköna på huden och de ger en fin naturlig täckning! Ta och klicka på länken ovan och kika runt på deras hemsida!
 
Ja det var dagens lilla tips!
 
//PIllan


Använder också bara Bare minerales och tycker det är super, men alltid kul att testa någon nytt, så tack för tipset. Kramisar Tina

Så smart att man kan beställa kit i olika burkar. Jag använder sällan smink (ok,foundation och mascara mest).. Men ibland när man vill vara festlig kommer ögonskuggan fram såklart :) Dock kör jag på mitt gamla vanliga. Men skulle vara roligt att testa ny färg. Nöjd med dessa? Jag älskar mineralsmink! Kram

tack för dagens tips, jag testar mycket olika smink nu... Kram Suss

Jag har aldrig testat mineralsmink men man har ju hört att det ska vara bra! Så jag får ta en liten titt och se vad som finns. Vore kul att prova och se om det är så bra som alla säger!

Kram Malin





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se