AdventsBak

 
 
 
 
 
Hej lördag
 
Imorse var det första jag hörde från Nikkis rum -Mamma idag ska vi baka lussebullar!  ;)
Gulle♥
 
 
Självklart ska vi göra det, bästa baket är ju just detta!
 
Vi går all in , Bing Crosby får harkla sig och sjunga om en vit jul, glöggen puttrar och sprider väldoft och vi gör oss juligt fina
 
Nikki har julförklädet och självklart även huvudbonader... i år diadm med en gran och tomtar!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag äger ingen hushållsassistent utan förlitar mej helt på min armstyrka..... Ehh idag var den liksom bortblåst eller ligger den i vila efter fem veckors nötande av tv-soffan!?
Jisses denna degknådning fick mej nästan att bli skakis ;)
 
Men när degen väl hade knådats och jäst så blev den perfekt, fluffig och inte alls kompakt och tråkig.
Jag bakar alltid saffransbröd med kesella, tycker det är toppen och jag använder aldrig lika mycket mjöl som står i recepten!
 
Vi gjorde både traditionella lussekatter med russin och saffransbullar med mandelmassefyllning! Mums
När jag bakar dessa så är det helt "vanliga" recept med socker och vetemjöl... så nu vet ni det :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu blir det ett glas rött (gud va gött, länge sedan...) och Så mycket bättre. Missade det förra lördagen då vi hade gäster! För övrigt kan jag meddela att jag även missade Idol som jag tänkt se igår.... Somnade strax efter 20.30... he he he
 
 
 
 
//PIllan


Ser väldigt mysigt ut!!=)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se