Det går inte att hålla emot...

 
 
 
Spread the Love ♥
 
 
 
Fredag och jag önskar så att jag vore superpigg och pepp....
 
Förstår om ni börjar lessna på min klagan över hostan nu, men det är som det är och jag har ju bloggen även som en dagbok och när jag går tillbaka i arkivet så var det faktiskt i början av maj jag var sjuk senast....
Då hade jag en riktig influensa, överjäklig men över på typ fyra dagar...Detta är nåt annat!
 
 
Nu kör jag med omvänd sjukdomsbild...?! Först hostan från hell i dryga två veckor  som i förrgår spetsades  med riktig förkylning. Ni vet full "kran" och atjoo prosit i 190....
Inatt lyckades jag även dra ner ett stängsel med taggtråd i halsen !!
 
Detta är inte kul alls
 
 
 
 
 
Nåväl nu har jag tagit lite värktabletter och ska strax hoppa in i varma duschen i hopp om "styrka" att klara dagen! Nikki och A har även dom börjat låta likadana som mej så här får vi köra Plaza Sanatorium i helgen
 
Dessvärre (kan man nu tycka) är att Filippa kommer hem ikväll och det är ju såklart jätteroligt men vi vill INTE att hon ska bli smittad....
 
 
*************************
 
Nåt som inte heller gick att stå emot längre men som är betydligt mer njutbart än baciller är pepparkakor och glögg!!
Jag och Nikki köpte med oss från ICA igår och smaskade i oss efter jobb och förskola
Alltså mums!
Jag älskar glögg och speciellt denna saftvariant från Blossa. Brukar alltid även prova årets glögg med alkohol men inget slår orginalet :)
 
 
 
 
 
 
I dag börjar vi inte förrän på eftermiddagen så vi ska bara ta det lugnt....
Vi ska dock försöka rycka upp oss och baka nåt smaskigt eftersom Filippa är en riktig gottegris OCH det är kladdkakans dag i morgon!
 
Men jag har bestämt att det inte blir en traditionell kaka med choklad... nej den här gången ska den bli gul...och dofta jul!
Vad tror ni..... ;)
 
 
 
 
Japp nu tror jag minsann att tabletten börjar ge lite verkan så jag ska masa mig in i duschen!
Önskar dej en fin fredag med mys och kanske nåt gott
 
 
//PIllan


Jädrans förkylning som inte ger med sig, men förhoppningsvis gör lite glögg och pepparkakor susen. Ha en mysig fredag och jag håller tummen att de där basiluskerna snabbt försvinner. kramisar Tina

Nämen nu får du allt krya på dig,men stressa inte ang träning du hinner :) kramar

Gott med chokladkaka. Nu ska du ha en bra helg och ta hand om dig.

så mysigt ni har det!! hoppas din hosta försvinner snart. ha en fin helg. kram jannice

Krya på dej, låter inte alls kul. Ta hand om dej! Kram

Så mysigt! Krya på dig! Vilken söt glöggmugg med snöslingan på får man fråga vart du köpt den?

Svar: Ja visst är muggarna söta! De är köpta i en inredningsbutik på Vemdalsskalet!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se