Hello november, vi kör en veggie!

 
 
 
 
Söndag och november... 
 
 
Vi kom hem strax före 12 idag och då var mina föräldrar här och fixade! Mamma hade städat Filippas pokal-hylla (alltå världens dammsamlarplace...) och det tackar jag för!
Min pappa hade nästan fått klart hela brokvisten och nu lovar jag att det snart kommer bildbevis. Det blir så himla fint och precis som vi ville ha det!!
 
 Äntligen får jag göra lite piffigt utanför min dörr för det har verkligen inte varit speciellt inspirerande att piffa en lastpall.......
 
 
 
 
 
Efter att ha fyllt upp tvättmaskinen så snörade jag på mej joggingskorna och pluggade in en pod i öronen och gav mej ut på en skön prommenad. Jag har fått upp tempot en hel del och det är så skönt
 
Hoppas och tror att jag ska kunna börja träna den här veckan igen även fast hostan absolut inte är över.... Herregud ibland tar det i så hela kroppen känns vändas ut och in ?!
 
Men två veckor TVÅ VECKOR har jag nu haft en ofrivillig vila, tror aldrig jag haft ett så långt träningsuppehåll... och det märks, både fysiskt och psykiskt!
 
Känns som vanligt som kroppen liksom "rasar ihop" och alla musklerna förtvinar...
Så är det självklart inte men jag vet att det kommer att bli några riktigt tuffa pass i början, säkerligen också med rejäl träningsvärk!
 
 
 
 
 
Nu med några dagar i fjällvärlden har det såklart blivit lite för mycket intag av diverse icke hälsosamma val... Det är OK ibland då jag har lätt att komma tillbaka till mina ordinarie mat-intag!
 
Här en snabb och lättsam veggietallrik bestående av falafel, coleslaw, en caprese-sallad och en klick hummus. Mumma för kroppen och även knoppen föredrar light and fresh food!!
Känner mej genast piggare efter ett vegetariskt mål och med ett jämnt blodsocker drabbas jag sällan av sötsug!
 
 
 
Önskar dej en skön avslutning på helgen  //PIllan


Åååå,men goottt!!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se