Höstens frukost, Pumpayoghurt

 
 
 
 
 
 
 
 
God morgon på er
 
 
Jag vaknar varje morgon med ett ryck och då är jag klarvaken, på sekunden....! Inte det minsta njutfullt då jag tittar på klockan och den är strax före 05....
Antar att jag i tidigare liv har varit tupp eller kommer hamna galande i ett hönshus vid eventuell rekarnation!
 
 
 
 
Nåväl ni som "känner " mej vid det här laget vet att dagens bästa mål är när jag får äta frukost så när jag är uppe så tidigt hinner jag ju dessutom med två riktigt goda sådana :)
 
Idag ska ni få tips på en riktig höstfrukost och det är för att den innehåller pumpa, som ju främst finns o hösten (lättast att få tag på iaf)
 
 
 
 
 
 
Här har ni en burk med pumpa-puré som jag kokat och förvarar i kylen. Den håller sig i cirka en vecka och den är busenkel att göra!
Jag har faktiskt tipsat om detta en gång tidigare så du kan kika här
 
 
 
Pumpa-purén mixar jag med stavmixern,  här med frusna bananslantar (går även med tex frusen mango) och en skvätt kokosgrädde. Den är ju bara så god och krämig!
 
Det går sedan att smaksätta yoghurten med kanske kanel, dadlar som mixas med, kardemumma, lite chili.... Your chice
 
 
 
 
 
 
Japp här har ni nu en jättegod och nyttig yoghurt helt fri från mejeriprodukter som ju många kanske äter lite väl mycket av...?! Jo jag är en av dem så därför känns det extra bra då jag hittar nåt recept som helt klart kan mäta sig med kvargen tex!
 
 
Nu är det bara att pimpa upp pumpan ;)
 
 
Vräk på allt gottigt du kan tänka dej och jag måste säga att ha gärna några frusna eller färska bär på eftersom både banan och pumpa har en ganska Fet/fadd smak och behöver syra!
 
Nötter, kokos, kakaonibs, hampafrän, chia....jag toppa på bara ;)
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni provar på detta och utvecklar frukostrutinerna lite
 
Frukost behöver ju inte alltid heller bestå av "traditionella val" ja som smörgås, fil, flingor etc
En frukost kan lika gärna vara en sallad med lax, gårdagens biff eller en bit kyckling!
 
 
Nu ska jag dock brygga en stor kanna kaffe som ska avnjutas framför Nyhetsmorgon innan dagen kan börja!
 
 
//PIllan


Så gott tips och nu blev jag sugen på nya träningskläder!
Ska nog unna mig lite shopping nu när nya gallerian öppnar:p
Ha en fin dag!
Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se