"Smakar" på jul

 
 
 
 
 
Ja som jag skrev tidigare så blir det mest matiga inlägg här på bloggen just nu....
Men det är ju både gott och trevligt ;)
 
 
 
 
Idag blir det juliga smaker för jag börjar verkligen "smaka på jul" nu!
 
Bland det bästa nu strax innan advent är dessa olika Julnummer av inredningstidningarna att sitta och bläddra i och dras in bland brasor, röda dukar, pyntade granar och glöggfester!
Annars är ju bloggar den bästa inspon för det mesta men ingen har riktigt börjat pynta ännu även om det finns en del inlägg faktiskt!
 
Men det är faktiskt en speciell känsla att krypa upp i soffan och bläddra i en "riktig" tidning ibland också
 
 
Till detta avnjuter jag en smoothie med frusen banan, ett par dadlar, mycket kanel och iskall mandelmjölk, mmm Yummie!
 
Perfekt kryddig och höjer mysfaktorn lite extra
 
               
   
                                            
 
 
 
 
 
 
 
Min just nu otursförföljda kropp har nu gått in i ett nytt kapitel.... Det jag först trodde var en revbenslåsning är en muskelbristning precis under höger bröst.
 
Om ni känner till anatomin så avslutas revbenen där i brost som fäster i muskel. Då jag hostat hysteriskt i så många veckor så har det blivit en bristning och det är INTE skönt kan jag meddela. 
Kyler området så fort jag kan och smörjer med voltaren däremellan....
 
Alltså jag känner att jag är som klagomuren nu men det tär på knoppen då inte det vanliga endorfinerna skuttar runt!
Men det är liksom bara att sträcka upp händerna ovanför huvudet och retirera....
 
 
 
//PIllan
 
 
 
 


Men USCH tycker att det får räcka nu!! Muskelbristningar är inte att leka med - gör ju så ont! Men det är väl värme/kyla växelvis som kan få upp blodgenomströmningen som funkar bäst - eller? Jag har iaf behandat så...å ja sen tugga eller smörja Voltaren.

KRYA på dig vännen!!

Ser väldans smaskigt ut! Håller med om att det är mysigt med tidningar. Tycker om att hämta inspiration från både bloggar och tidningar och instagram såklart :-).

Aj, aj låter inte skönt med muskelbristning. Stackare! Och man får faktiskt klaga lite ibland, man är ju inte mer än människa.
Kram på dig och krya på dig!
Malin

ååå,så smarrigt!! Ha en fin helg. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se