Sötpotatischips & Röntgen

 
 
    
                  
 
 
Måndag och jag tror jag börjat retirera och koppla bort tankarna på träning.... eller not?!
 
Jag kollar maniskt klipp på Insta, surfar fortfarande träningsbloggar , kollar träningskompisarnas resultat i boxen osv osv.... Men mentalt har jag nog ändå fattat att det kommer dröja ytterligare en tid innan min kropp är redo , jo det har jag såklart, även om det känns tufft!
 
I morse rullade vi mot sjukhuset och rönrgenavdelningen. Det gick oväntat snabbt och jag tror jag klev ut på parkeringen och in i bilen igen på 20 minuter!
Fick komma in på en gång, snacka om tur då det liksom var drop-in som gällde.
 
Min läkare ringde upp mej då jag var hemma igen och meddelade att det såg OK ut och inga vidare åtgärder krävs, bara att fortsätta med mina mediciner så ska vi ses på fedag morgon igen!
 
                         
                                               
 
 
                       
                                                                                   
 
Nu när jag bara lullar på här hemma så kommer det nog mest att handla om lite goda nyttiga tips här på bloggen! Jag har liksom inte så mycket annat för mej än att vila och äta liksom....
 
Idag bjuder jag på bland det bästa som finns...chips och dipp!
Fast på en måndag får det självklart bli healthy way och jag lovar detta är SÅ gott så du kan lätt byta ut den vanliga chipspåsen mot detta :)
 
Tvätta en sötpotatis och skiva den med en osthyvel så du får lagoma bitar.
Lägg dem på en tallrik och strö på havssalt och ev paprikapulver
In i micron 5-6 minuter
 
Låt svalna och servera med tex en avocadoröra. Jag gör min med vitlök, salt, lite citron och en aning tacopulver!
 
Nu kan du dippa och njuta och så gillar jag en sådan Aloe Vera dryck från njie, så det får liksom bli måndagsdrinken ;)
 
 
 
 
 
Nu ska jag och Nikki ta och spela några omgångar av den Försvunna diamanten och sedan blir det middagsmat och tv-soffan...
Träna på för mej med nu när jag inte kan ♥
 
//PIllan


du vet väl att vitlök o all lök som inte är grön är d sämsta att äta när man har ibs va? :)

Svar: Ja fast konstigt nog har det aldrig påverkat min mage! Skönt för jag gillar lök:) Väldigt individuellt vad man tål och inte... Mitt värsta är socker och vitt mjöl i större mängder...
Pernilla/Pillan

Men åh vad gott! Jag som älskar sötpotatis måste prova detta. Skönt att röntgen ändå såg bra ut. Kram

Åh.. Ett chips-tips 😃
Det måste testas 👍
Krya på dej!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Vad var det du röntgades för? Tur att allt var ok!

Svar: Jag har haft lunginflammation och kollade därför upp ev vätska i lungorna...
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se