Tisdag och en månad kvar till jul

 
             
 
 
 
Jo men så är det, 24 november idag och prick en månad kvar till julafton! Ingen stress nu...ta en dag i taget och njut av adventstider som kommer!
 
 
Själv älskar jag tiden fram till jul, den allra bästa. Julafton och följande dagar är bara en bi-sak tycker jag, men barnen vill såklart ha julafton med klappar, så var ju jag med :)
I år har vi äntligen kommit överens om att endast Filippa och Nikki ska få klappar och det känns så skönt att jag fått igenom denna idé!
Har varit en klapp-hets i min familj och släkt så länge jag kan minnas och det har egentligen inte varit något problem då jag älskar paket... Jag och min kusin Paula var alltid som barn/tonåringar överösta med stora berg av klappar men det är nog svårt att uppskatta så mycket "av det goda".....
 
 
Nu på senare år tycker jag dock att det blir mer som att byta pengar och istället att fokus ska ligga på barnen. Vi vuxna kanske eventuellt kan ha någon liten klapp-hazard eller dylikt, det räcker!
 
 
   
             
 
 
 
 
I eftermiddag ska jag plocka fram alla stjärnor och stakar och ha en genomgång så att allt funkar!  Skulle köpa vitmossa igår men den var ju typiskt nog slut... jag i ett nötskal, har sett denna mossa flera gånger då jag varit i affären men har jag köpt den...nej!
Suck....
 
 
Nåja, i morgon är det dags för pysselkväll hos Annika en årlig tradition som jag inte missar. Att få botanisera i en hel blomsteraffär och känna kreativiteten (ähum..host host..) flöda ;)
Erkänner direkt, jag är med för atmosfären och det goda fikats skull, sedan kan man alltid shoppa det man tycker är fint! Men jo någon liten grej ska jag väl också kunna skapa.... Har ju gått tidigare år!
 
 
 
Mysigaste tiden är nu, Njut!
 
//PIllan
 


Så fin skjorta!! Vart har du hittat den?

Svar: Den är från Ellos!

Pillan
Pernilla/Pillan

Vad fin du är!

Svar: 😊 tack! Kram
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se