En lyckad lördag

 
 
 
 
Vi startade lördagen med lunch och shopping på Vemdalsskalet.
Ska visa vad som hamnade i påsarna vid ett senare tillfälle!
Jättemycket folk i farten så vi gick inte in på mässan idag utan kollade bara i affärerna som finns.
 
 
 
Vidare ner till Vemdalsbyn för marknad och ponnyridning för Nikki. Hon är inte riktigt någon ridtjej kan jag snabbt konstatera då hon tyckte det räckte med ett varv på den lilla pållen.... ;)
Inte mej emot då jag hellre ser att hon sysslar med annat än just hästar på sin fritid.
Jo jag var själv en häst-tjej i unga dar men ledsnade efter några år. Filippa lyckades jag också avstyra dessa fyrbenta krabater så fingers crossed, he he :)
 
 
 
 
Eftermiddagen hängde vi i Storhognas härliga vinterträdgård och där var det massor med aktiviteter och barn!
Bland annat var det ett roligt ank-race då man fick köpa sig valfritt antal numrerade ankor som sedan släpptes i den lilla bäcken som löper genom trädgården.
 
Tyvärr hade vi ingen lycka med våra nummer men roligt för barnen att hejja på!
 
 
 
Därefter var det stort kalas för trollet Plupp som i år fyller 60-år
Plupp har sin lilla "kåta" inne på Storhogna och han var självklart på plats för bli firad.
 
Det blev stort tårt- och saftkalas med sång, ballonger och en liten goodiebag till alla barnen som medverkade.
 
Nu är vi hemma i stugan igen och i kaminen sprakar en brasa och den här mamman har tagit sig ett glas rött!
Det blir en soft och skön allhelgona-afton med mat och häng framför tv:n!
 
 
 
 
Hoppas ni alla får en skön afton
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se