Tanka D-vitamin

 
 
 
 
Denna nya veckan har vi kickat igång med jobb och förskola. Väl hemma så fortsatte vi arbetet men med lite mer kroppsligt än vad mitt vanliga stillasittande jobb erbjuder...
 
 
Krattning av gården
 
Jag gillar att kratta, det ger ett snabbt resultat och samtidigt man får jobba med armar och mage, win win ;)
Nikki var så himla duktig och höll ut tills vi var helt klara!
 
Största "problemet" hos oss är inte löv utan barr...! Har två större tallar som ynglar av sig hur mycket barr och kottar som helst känns det som :/
 
Men det är lätt-krattat och ger ett fint resultat då man väl får bort barr-mattan!
 
 
 
 
 
 
Gäller att verkligen passa på att tanka upp kroppen med D-vitamin nu. Dagarna blir allt kortare och efter sommaren vi haft känns det som ett måste att få känna solens strålar de gånger den behagar skina...
Tänk om dryga månaden, då hinner man inte hem från jobbet förrän det börjat mörkna... Gah!
 
En som verkar kunna få en rejäl dos D-vitamin är A. Han ringde precis och frustade att det var sååå varmt... 26 grader nu när mörkret börjat falla, hmmm där skulle man vart!!
 
*************************************
 
 
I alla fall detta skriveri om D-vitamin påminner mej om att det är hög tid att köpa upp sig på några extra tillskott på burk! Jag tar inte så mycket vitaminer som tillskott men detta är ett av dem som jag väljer att äta under vinterhalvåret!
 
 D-vitaminet påverkar effekten av hundratals gener i de flesta av kroppens celler. Potentiellt kan det därför påverka hälsan på mängder av sätt.
D-vitamin är bakteriedödande och bra för immunförsvaret, det motverkar trötthet och depression.
D-vitamin motverkar även förkylning och influensa. 
 
 
 
 
 
Nu har jag precis varit på ett riktigt svettigt spinning-pass. Tycker det är så skönt att få pressa mej konditionsmässigt mellan varven och inte bara styrkemässigt.
 
En till två ggr i veckan blir det just spinning. Jag var själv instruktör i cykelsadeln förr om åren men det har jag lagt på hyllan på senare år... ;)
 
 
 
Nu "Kockarnas Kamp"
 
 
//PIllan


Mysigt med lite trädgårdsfix speciellt när man ser resultat så fort!
KRAM

jag tycker också om att kratta. det är träning och som du säger,ger resultat på gården=)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se