Supertrevlig helg!

 
 
 
Söndag
 
Idag är man inte så kaxig ..... Ligger lågt i soffan och intar onyttigheter och med ena benet i högläge.. men mer om det lite längre ned!
 
 
Bilderna är från fredagens "batalj" med vinklubben
Bästa Katarina hade som vanligt ordnat allt tip top och det startade med vitt vin och en god lunch på Hussborgs veranda.
Jag och Carina J tävlade sedan som par mot Katarina och Carina H, de ville nämligen ha revanch sedan sist!
 
 
 
 
 
 
Vi har nog inte skrattat och haft så trevligt på länge kan jag lova.
Käkmusklerna var rent av onda efter några hål... Och för egen del så har jag heller aldrig spelat SÅ bra golf som jag gjorde i fredags!! Allt stämde och så är det är ju inte direkt varje runda...
 
 
Ja vi spelade på i strålande sol men efter en sisådär 11 hål började molnen hopa sig och vid hål 14 öppnade sig himlen totalt.
Snacka om dränkta katter
 
 
 
 
Vi var helt enkelt tvungna att bryta den trevliga rundan
 
 
Men oss gick det verkligen ingen nöd på för på verandan var det än en gång uppdukat med snittar och skumpa i väntan på vår chaufför
 
Vidare hem till Katarina för att möta upp de andra tjejerna och där blev det en supergod smörgåstårta, mer bubbel o bad framåt småtimmarna... 
 
 
 
 
 
 
 
 
I går morse ringde dock klockan tidigt fast huvudet och kroppen mycket hellre hade stannat kvar i sängvärmen...
På med golfmunderingen igen och iväg på nästa tävling!
 
Vi gick ut som första boll och vad vi fyra, jag, A, Nicke & Carina lyckades med på hål 1 är en bedrift....
4 katastrofala utslag så vi valde till slut min boll som trots att den var värdelös ändå var spelbar.
 
Jag och Carina säkrade upp våra två slag och sedan skulle männen gå direkt mot flagg med sina slag. Då dessa slag skulle slås åt vänster så gick jag och Carina en bit åt höger
När jag går där hör jag bara ett skrik snett bakifrån och sedan pang får jag en stenhård golfboll rätt in i vaden...!
 
Aj aj aj kan jag lova men trots omständigheterna så gick det bra med "bara" en svullen och blå vad, tänk om han träffat lite mer på skelettet... :/
 
Hade ju just varit fint att lag 1 brutit på hål 1 pga benbrott!!
 
 
 
 
 
Nåväl efter denna incident så shape:ade vi upp oss och spelade riktigt bra och tänkte att vi har nog en top 10 placering kanske till och med top 7....
 
Tävlingen var helt suveränt ordnad med förtäringar på typ vart tredje hål med allt från snittar, smoothies, ärtsoppa, panini, kaffe och bullar, varmkorv... alltså man behövde inte vara hungrig eller törstig under den rundan!
 
På kvällen var det bankett och prisutdelning och resultatlistan bockades av bakifrån ...
Till kaffet väntade top 10 och nu var det då strax dax för oss att kliva upp och hämta pris. Men sjunde plats gick, sexan, femman, fyran.....!?
 
Till slut var det bara vi och ett lag (som inte var på plats) kvar!
 
Tyvärr tyvärr snubblade vi med att vara 0,8 bakom (alltså 1 slag) men kom på en hedrande 2 plats, jätteroligt!
Men visst grämer man sig att det inte är vårat lag som är inristade i pokalen nu när vi var SÅ nära.... ;)
 
//PIllan


Men vilka dagar - låter super härliga och lite krävande - precis så som golf kan vara ,-)

Men gud så rolig tjejgäng! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se