Grön ärtsoppa

 
 
 
 
 
Ja då var det onsdag och jag har lite som fredag idag... Jo jag är nämligen ledig nu fram till lördag så lite minihelg coming up! Nikki är hemma idag med så det blev en helt ledig vecka från dagis för henne. Hon är väl inte direkt nöjd över detta men är man sjuk så är man...
 
 
 
 
 
Idag ska ni få ett recept på en supersnabb rätt som dessutom är både god och billig!
 
Grön ärtsoppa
 
Koka 7 dl vatten med två grönsaksbuljongtärningar
Tillsätt 500 gr frusna ärtor och en hackad gul lök
Låt koka cirka 5 minuter
 
Ta mixerstaven och kör allt till en slät soppa
I med 2,5 dl matlagningsgrädde och värm på igen
 
 
Servera med knaperstekt bacon på toppen och ett gott bröd att tugga till!
 
Jag gillar soppor och när det går snabbt är det ett vardags-plus!
 
 
 
 
 
 
 
 
Min nackspärr sitter där den sitter och jag vet att det kan ta några dagar innan den släpper helt. Musklerna måste helt enkelt få återhämta sig men jag hade inga problem med att köra min aerobics-klass igår. När jag blir varm och endorfinerna kommer så försvinner nästan smärtan. Men det är just när jag ska vicka huvudet åt vänster som det tar emot...
Tänker mej en PW framåt kvällen istället för gym idag!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se