Letar efter inspirationen

 
 
 
God morgon måndag
 
 
Jag har riktigt svårt att hitta tillbaka in i mina rutiner efter sommaren känner jag.... När jag väl är inne i rutinerna finns en "trygghet" och jag vet att jag där också hittar inspiration till mycket, bland annat bloggen. Just nu är jag inte riktigt där....!
 
 
 
 
Men nu i helgen har vi alltså kört ner Filippa till Falun igen och fixat med hennes lägenhet. Hon har fått två nya rumskamrater och nu är dom tre tjejer som ska samsas... ;) Tidigare har ju Fillan bott ihop med två killar så vi får se hur det blir nu. En av tjejerna känner Fillan sedan tidigare då dom går i samma klass men har olika idrotter, plus en ny tjej som också är alpinist som börjar första året.
 
Så här på hemmaplan blir det mer "som vanligt" nu med bara ett barn i huset... ja det låter kanske konstigt men jag har faktiskt vant mej med att Filippa inte bor hemma längre!
 
I morgon startar ju ävens Nikkis skoltid och då tror jag att vi kommer att "hamna i fas" med rutiner då alla ska iväg på oika håll. Mini är så spänd och längtar som en tok efter skolan!
 
 
 
Ha en fin start på veckan så ska jag försöka rycka upp mej och börja leverera som vanligt snart igen!
 
 
//PIllan
 


Jag har också tappat rutiner kring bloggandet och jag frågar mig ofta om det är värt att blogga, vad det ger och vad poängen med det hela är. Hur tänker du kring det.

Svar: Min största anledning är absolut att bloggen är som en dagbok! Älskar att gå tillbaka i tiden och minnas olika grejjer som barnens utveckling tex. Toppen också att jag nästan alltid kan " knäppa nån på näsan" då jag snabbt kan hitta datum/ år för diverse sammankomster😃👍🏼
Pernilla/Pillan

Jag tänkt att det alltid tar en liten stund innan man liksom är i tryggheten men ändå blir inspirerad! :) Det kommer!

Man tappar sånt ibland.. Men sånt brukar komma igen sen. Jag hade svårt att blogga i sommar. Hade för mycket o göra ;)
Så nu har min energi kommit igång igen... Hihi





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se