Spontandrink en solig afton

 
 
 
 
Sköna soliga söndag, härligt att träffas
 
 
 
 
Ja men gårdagen blev ju inte tokig alls så här med facit i hand! De där grå och trista försvann efter bara några timmar och lämnade en härlig sol och ljummen kväll efter sig. Ja när mörkret föll var det ju inte så varmt men innan!
 
Bestämde lite hastigt att en vännina som också var hemma solokvist skulle ta en cykeltur till mej för spontanmiddag. Då hon som sagt cyklade (8km) och det var varmt ute tänkte jag att hon säkerligen var törstig och kanske sugen på en drink vid ankomst....
Nu hör till saken att jag alltid innan sommaren fantiserar om goda drinkar jag ska dricka under kommande varma veckor.... men hur ska jag kunna det när mitt "barskåp" altid är i princip tomt!? Samma visa varje år och jag är verkligen ingen sprit-människa om ni förstår vad jag menar. Vin...vin är det som oftast dricks då jag ska festa till lite.
 
Meen jag har en favorit likör som nästan alltid har en plats i det där tomma skåpet och visst fanns det en flaska att ta till igår!
Likör 43 eller Quarenta y tres som den heter på spanska! Jag älskar den här likören med smak av vanilj. Den passar lika bra i mjölk eller kaffe-drinkar som i läsk.
 
Igår plockade jag lite fina hallon som jag mosade med likören,  på med många isbitar och fyllde upp med sprite som hade smak av mynta.
 
Gott och läskande som jag ville!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag skiner som sagt solen och jag ska strax bege mig på en skön pw-runda. Länge sedan jag gjorde det nu... har såklat blivit några mil på golfbanan i sommar men att få snöra på sig skor och plugga in pod i öronen och bara njuta... det blir det strax!
 
 
Annars så kommer resten av familen hem och ikväll bara måste vi försöka få Nikki i säng i tid! I morgon börjar inskolning på fritids och det får vara slut på sena kvällar!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se