Typisk fredagsmat.....

 
Fredag och kanske fredagsmys på G framåt kvällen....
 
 
 
 
 
 
 
Nu skriker jag snart som den där killen som snurrade runt i sociala medier efter att Sverige åkt ur fotbolls EM... -Jag orkar inte, orkar inte!!
Fatta att min kollega som bor lite mer "på höjden" skrapade bilrutan i morse....!?
Jag orkar inte
 
Så otroligt tacksam att jag hade juni semester
Stackare (kollegor) som väntat hela sommaren på sin ledighet och nu måste plågas med kallblåst och regn. Augusti du står inte högt i kurs alltså....
 
Jag är otroligt låg just nu, finnar poppar upp, humöret är i botten jag mår blä helt enkelt.... Höst-depp i första halvan av augusti känns inte bra, inte bra alls
Svårt att styra upp ur sådana svackor... men det kommer bättre dagar, dock inte idag....
 
 
 
 
 
 Ljus jag måste ladda huset fullt med ljus nu....
En liten glimt av hopp inför mörka kuriga höstkvällar, ljus - gärna med doft!
 
 
 
 
 
Att få äta chips till middag är också lite positivt.... (egentligen inte alls men...)
 
 
Tacogratäng
 
500 gr färs stekt i tacokrydda
hackad paprika röd och orange
150 gr philadelphiaost
1 dl creme fraiche
2 dl riven ost (gärna cheddar)
hackade tomater & jalapeños
 
Lägg hackade paprikor tillsammans med tacofärsen i en ugnsfast form
Rör ihop Philadelphia med creme fraiche och ost
Bred röran ovanpå färsen
Strö över tomater och jalapeños
In i ugn ca 15 minuter på 225 grader
 
Ät med sallad och nachos!
 
 
 
 
Önskar dej en fin fredag
 
//PIllan


Men så gott :)

Hej Pilla, Håller med dig. Man blir riktigt deprimerad av det kalla vädret. Den tacogratängen är så god.
Önskar dig också en trevlig helg kram

Svar: Tack för kram😊
Pernilla/Pillan

Hoppas det känns bättre snart! <3 Gratängen lät ju riktigt mumsig! :)

Skönt det finns fler än mig som känner höst depp nu.Vart tog sommaren vägen? Gratängen ser dock uppiggande o god ut önskar dig en fin Fredagkväll.

Gott med tacogratäng! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se