Vilken komplimang!

 
 
 
Hälsan själv
 
 
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Idag var det inte många grader som visades på termometern nyss när jag tittade.... 7,6 grader!? Är det ens sommar om det är under 10 grader, ja meteorologiskt  (stavas...)  alltså? Tveksamt och simskolan är inte slut ännu så mini får allt hoppa i vattnet om några timmar och bara bita ihop!
I går jobbade jag så A var med henne och nu har hon minsann knåpat ihop fyra märken som hon stolt visade mej 
 
 
 
 
 
 
Nu till överskriften
Tror det var i början av sommaren som jag fick en kommentar som verkligen gjorde mej glad
Den löd - Du ser ut som hälsan själv!
 
 
 
 
Det är nog för min del den absolut bästa kommentaren jag kan få gällande mitt utseende
För visst kan man beundra och kommentera någons vackra ögon eller att någon är riktigt snygg men det är ju en slump eller en gåva att man begåvats med just detta.....
 
Att personifiera "hälsan" visar väl att man jobbat hårt för just detta... eller? Jag tar det i alla fall så och blev väldigt glad. Jag tänker alltså på hur jag tar hand om mej själv och jag har förstått att min kropp är min borg.
 
Den här kroppen har jag blivit tilldelad och jag vårdar och stärker den för att hålla i många år! Visst ibland "misshandlar" jag den med alldeles för mycket chips... och vin.... och andra tveksamma intag men i det stora hela visar och vårdar jag den med respekt!
 
Jag har heller aldrig gått på någon diet eller bantat utan hellre då ätit med måtta och gjort några extra träningspass då jag känt mej lite fluffig.... Jag vet att jag har fått en ganska lång kropp men skulle jag ha ätit fel hela livet och inte tränat skulle den aldrig ha varit välmående och stark!
 
 
 
 
Nu har vi ju aldrig en aning om vad som försigår på insidan av kroppen och det går nästan inte en dag utan att jag tänker på den där jäkla piss-sjukdomen som börjar på c.... Men jag vill verkligen utnyttja min rätt till att göra så mycket som möjligt för att eventuellt motverka dumma livshotande sjukdomar från att slå rot i min kropp!
 
 
Du ser ut som hälsan själv
 
Tack!
 
 
 
 
 
För övrigt är jag väldigt förtjust i blått på sommaren och denna outfit var verkligen Pillan style!
Top från HM och shorts Gina Tricot
 
Jag är dessutom barnsligt förtjust i prickar, volanger och rosetter vilket säkerligen någon har åsikter om man ska bära vid min ålder... Men som jag skrivit tidigare så struntar jag i det och klär mej i det jag tycker är fint och jag gillade verkligen Åhlens kampanj i vintras om att ålder inte har med kläder att göra!
Alla gör som dom vill och det gäller även när det kommer till din kropp och hälsan... alla (nästan) har ett val!
 
 
 
 
 
//PIllan


Elly är ju inte riktigt pigg o missade simskolan både igår o kommer missa den idag med :/
får se om hon kan gå imorn.....

Svar: Nikki kör sista dagen i morgon, sedan väntar Dalarna för henne. Hoppas ni kryar på er!!
Pernilla/Pillan

Det förtjänar du att höra! <3

Svar: Tack!
Pernilla/Pillan

Vilket inlägg! Så träffande. Du har ju rätt, ingen vet ju vad som pågår inuti kroppen men man kan ju försök göra vad man kan för att ta hand om sin borg. Jag är rätt duktig med träning men sämre på socker och annan skit. Kanske ska ta tag i det där en gång för alla! Och såklart får man klä sig hur man vill trots ålder och storlek. Du är en riktig fräshing och passar helt klart i allt. Vilken förebild! KRAM!

Svar: Tack för dina peppande ord😃
Pernilla/Pillan

Kan bara hålla med du ser verkligen ut som hälsan själv, sen är du ursnygg också. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se