Lime-tryffel med favoritlikören

 
 
 
 
 
 
Ja som ni säkert redan vet är jag inte så där överförtjust i sötsaker utan mina smaklökar är mer förtjusta i kombinationen salt och fett!
Men visst någon godis-bit då och då kan jag absolut få i mej och vid jul är det om inte annat lite mysigt med ett "gotte-bord" som får innehålla både sött och salt.
 
 
 
 
 
Jag gjorde i alla fall några tryfflar igår och modifierade receptet efter vad jag hade hemma och det resulterade i dessa riktigt goda som ni ska få recept på!
 
1 dl vispgrädde
25 g smör
300 g vit choklad
Rivet skal av en lime
1 msk likör43
Riven kokos
 
Koka upp grädde och smör i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar, lägg ner dem i grädden och rör tills de smälter. Blanda ned limeskal och likör
Ställ i kyl i ett par timmar så att tryffeln stelnar
 
Gör ett tappert försök att få till kulor...... Gick sisådär för min del men ni kanske har snitsen ;)
Rulla dem i kokos och förvara i kylen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sjukt goda och även sjukt fula.... :)
 
ha ha ha men alltså hur svåra att få till i små kulor ?! Nä smeten var för lös och när man sedan lägger dem i en burk så plattas dem ändå till MEN vad gör det när dom var så himla goda!
 
Mycket lime-smak och i bakrunden känner man den goda likören (Likör43 smakar vanilj )
Kokosen bidrar med pricken över i:et!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja men prova nu dessa om ni gillar godis till jul!
Snabbt att svänga ihop dem är det också, win win
 
 
 
 
 
 
 
 
//PIllan


Min favoritlikör med! Alltid finns det en sån i skåpet, haha! :D

Mmm, vad gott. Tack för du delar med dig av receptet! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se