Yogar igång fredag efter en mindre chock

 
 
Yoga ett av mina viktigaste livselixir!
 
 
 
 
 
Namste och god förmiddag
 
 
Alltså den här morgonen började minst sagt på ett för mej märkligt sätt!
 
Jag vaknade först när det var alldeles mörkt och tyst ute, skulle gissa att klockan var runt 06 - tiden vilket för mej är en helt normal "vakningstid". Jag brukar direkt ta mobilen och titta vad klockan är men nu bara bytte jag ställning i sängen och tänkte att jag drar mej en stund....
 
Tydligen somnar jag och slår upp ögonen och ljuset fyller mitt sovrum?!
 
Tittar på klockan.... 08.37 ??!
Alltså ni förstår inte jag började skatta för mej själv för detta händer typ en gång per år! Hade planerat för ett spinning-pass 07.45 men det var liksom inte riktigt meningen gissar jag.
Tog stället på mej varma kläder och gav mej direkt ut på en PW. Helt underbart då jag inte varit ute på veckor känns det som. Vägarna har ju varit direkt livsfarliga med bara is....
 
Hemma igen så slängde jag av mej av mej kläderna och ställde mej på yoga-mattan i 30 minuter.
 
Tror att det fanns en mening med detta för nu är jag så skönt utvilad, påfylld med frisk luft och mina leder och muskler är skönt tänjda!
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här "övningen" är min absoluta favorit sedan ett par månader tillbaka!
Jag stretchar INTE i första hand ut insida lår utan här får mina stelaste muskler Quadratus lumborum en rejäl omgång (ländryggen)
Alltså det känns kan jag lova men jag har blivit SÅ mycket bättre sedan jag la in den i mitt program!
 
 
 
 
 
 
 
Här har ni en liten bild på vilken muskel jag menar
 
Nä nu har jag inte många timmar på mej innan jag ska infinna mej på jobbet och lite fix här hemma måste jag ta tag i pronto!
 
 
 
 
Fin fredag
 
//Kram PIllan
 


Wow vad duktig du är. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se