En liten godsak

 
 
Lördag
 
 
 
Här har ni en liten godsak som jag verkligen njuter av
Chiapudding med rostade hasselnötter och kanelsmakande äpplen
 
 
 
Puddingen gör jag på 1 dl mandelmjölk som blandas med 1-2 msk chiafrön och en nypa vaniljpulver
Ställ i kylen och rör om då och då så puddingen blir jämn i konsistensen (minst 30 min)
 
Rosta ett gäng hasselnötter i en torr panna och hacka dem grovt
Stek ett tärnat äpple i kokosolja och strö över rikligt med kanel och lite agavesirap
 
 
 
Toppa chiapuddingen med nötter och äpplen, NJUT av det lena, det crunchiga det sötsyrliga varma...
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll laddar vi för ännu en Mello-kväll i soffan!
Tittar ni?
 
 
//PIllan


Gott!

näej jag tittar inte :D
men jag äter chiapudding :)

Mums för chiapudding. Super gott med stekt äpple och kanel på!

Men så smarrigt! Det ska jag prova!

Hoppas du får en härlig dag!
KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se