Februari-görat, check!

 
 
 
Alltså jag känner sådan glädje att ljuset visar sig mer och mer och just nu går solen upp över ett gnistrande snölandskap! Precis som jag vill att en fin vinterdag ska se ut och att jag och mini dessutom är lediga och får njuta det vackra gör inte saken sämre :)
 
 
 
Vi har bestämt att packa ned termosen med varm choklad och några goda smörgåsar för att bege oss till en pulkabacke lite senare idag. Blir toppen!
Vet ni att solen fortfarande är för långt borta för att kunna utsöndra D-vitamin  (så fortsätt med tillskott fram till april) men att få en stor dos med frisk luft gör nytta för både sinnet och välmåendet!
 
 
Igår tog jag tag i något som väl är en februari-göra.... i alla fall har jag fått lära mej det
Att plantera om blommor....
Alltså jag kan direkt erkänna att jag gör inte det varje år, hmmm när jag tänker efter så har jag nog inte gjort det ens på tre år :/
Stackars blommorna, kan inte finnas tillstymmelse till näring i den torra lilla klumpen som dom levde i !!?
Nu har dom fått fin jord och förhoppningsvis väljer dom att hänga med några år till.
 
Men man kan aldrig riktigt veta, ibland blir det som för en gammal kedjerökare som vid 75 års ålder bestämmer sig för att tvärsluta...dom dör knall fall...
 
 
 
 
Dom här vackra rosorna fick jag av mamma på alla hjärtans dag och förhoppningsvis hänger dom med några dagar till. Älskar att ha en fin bukett stående här hemma
 
 
 
Nu ska jag försöka få någon ordning på mej själv.... gick och la mej med blött hår!
Borde vara tvång att torka håret innan man kryper ned i bingen... men just då är man så trött så att man ska vakna upp som Cruella de Villé förtränger man lätt just då.... ;)
 
 
//PIllan
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se