Så glad åt mina kakelugnar

 
 
 
 
Just när det är så här pass kallt som vi har nu är jag väldigt glad åt våra tre eldstäder här hemma. Vi har två rejäla kakelugnar och en gjutjärns-spis i köket. 
De sprider en otroligt skön värme och vid eventuella strömavbrott är de ovärdeliga!
Tänk bara att kunna fixa kaffe på morgonen...say no more ;)
 
 
Igår då jag hade varit och tränat så tände jag upp i tv-rummet och satt och mysde  framför elden. Väldigt rogivande att bara titta på flammorna faktiskt...
Efter en stund sprider sig värmen till hela rummet och kakelugnen var faktiskt lite ljummen även i morse då jag klev upp.
 
 
 
 
Nu på morgonen har jag dock jobbat upp vämen på egen hand då jag körde ett svettigt pass framför tv:n! Känns inte som jag vill dra iväg till gymmet nu när termometern är nere på -25.... så ett hemma-pass duger finfint!
 
Om ett par timmar väntar jag hem resten av la familia så nu är "friden" slut... ;) Hi hi nä jag saknar dem självklart (fast jag erkänner att det är dö-skönt att få några dagar för sig själv...)
 
 
Jobbet ropar också på mej senare idag så det är väl bara att infinna sig
 
//PIllan


Vad mysigt att värma sig framför en kakelugn!=)

Nu e det kallt minsann.Det bästa är att kunna elda så himla mysigt.Kraamar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se