Vegetarisk tacosallad

 
 
 
Januaris sista vecka är kommen coch bara en riktig vintermånad kvar! Sedan börjar vårvintern och den gillar jag (om det är sol...)
 
 
 
I dag blir det mat igen här i bloggen
Så gott som hela förra veckan åt vi vegetariskt! Bara helgen gick lite mer i köttets tecken och jag är mer än nöjd att jag får med min familj i detta!
 
Det blev inte någon tacos i fredags som annars är lite obligatoriskt... Däremot gjorde jag en vegetarisk tacosallad i torsdags och det är denna som jag tipsar om idag!
 
 
 
 
 
Ta en vegetarisk färs typ quorn eller soja, stek den med kokosolja och tillsätt den vanliga tacokryddan
Gör en blandsallad tillsammans med röd lök, tomat,majs,  avocado, fetaost, etc
Jag skar även upp mycket vitkål som jag stekte och tillsatte i salladen.
Häll den varma kålen och färsen ovanpå salladen och toppa med en klick gräddfil
 
Supergott!
 
 
//PIllan


Oh va gott det ser ut :D

Ser ju väldigt gott ut... Taco är alltid en favorit!! Kram

Mums, vad det såg smarrigt ut! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se