Böckerna...& jag blev superwoman!

 
 
 
Yes då blev det lördag och jag fick hux flux fyra dagars ledigt... fyra dagar! Inte illa för en som bara hunnit jobba fem sedan semester :)
 
 
 
 
Det där med sovandet är som sagt överskattat  (just kidding, skulle vara en dröm att få sova till 08 iaf) så därför åkte jag och hämtade upp mitt golf-sällskap redan vid 07.20 igår!
08.00 slog vi vår första drive och det blev en runda med många bort-tappade bollar "fel-lutande" greener men massor med sol!! Det gillas verkligen
Eftermiddagen fick vi alla tre som spelade i stället krypa in på jobbet då vi även är kollegor.
Alla som jobbade tyckte att pizza var ett bra middagsalternativ så jag hakade på.... Alltså jag mår inte bra på just den maträtten.... SÅ uppsvälld man blir och trött :/
 
 
 
Nåväl vid 20:00 blev jag utsläppt och styrde kosan hem mot soffan. Låg och slötittade på Saltön som visst hade många år på nacken ?! Varför visas bara repriser på somrarna...
Efter ett tag hörde jag typ skrik... då jag fortfarande var dåsig efter maten så tror jag det är från tv:n.
Nej... där är det igen... ehh det låter nu som skrikande katter!!
 
Flög upp ur soffan och sprang ut på altanen, nej ingen där, men vänta där hördes det igen! I ett huj är jag på framsidan av huset och ser den svarta stora katten jaga upp stackars Sessan i ett av våra stora träd här ute.
Jag sätter fart efter den svarta och skrämmer den på flykt hem till sig!
 
 
 
Nu börjar det... de långa försöken att få ner Sessan.... Hon har blivit uppskrämd dit några gånger och A brukar vara räddningsledare men han är ju i Dalarna.
Jag plockar fram stegen och där nerifrån ser det inte alls högt ut! Klättrar på darriga ben och GULP tror jag svimmar, shit det ÄR högt när jag svajar här uppe!!
Katten bara jamar och kan inte förmå sig att komma dit där jag står och balanserar...
 
 
Hon går sedan ut på en stor gren och jag lyckas hoppa upp och få grepp om denna, hänger och försöker "skaka ner" henne men *PANG* grenen smäller av och jag får ett ton barr och bark över hela mej och Sessan trycker sig ännu räddare mot trädstammen.....
 
 
 
 
 
 
Försöker få henne att gå på planka som jag trixar upp mot grenen men icke, inget resultat... Till slut baxar jag fram den längsta stegen vi har i förrådet, ställer den mot stammen tar ett djupt andetag och klättrar högre upp. Alltså mina ben är helt darriga och tusen myggor verkar känna mitt dunkande blod på mils-avstånd för nu blev det visst happy hour i blodbanken...?!
 
Bara fokus på katten nu, komsi komsi och yes där tog hon det lilla steget mot mej så jag lyckades greppa tag i nacken på henne och hon klöser sig ängsligt fast i mitt bröst på vägen ner.....
 
 
SUPERHERO PILLAN in da house!!!  Hi hi hi 
 
 
Nu ska jag vara här ute på gården idag och sitta beredd med vattenslangen om den svarta katten gör försök till närmanden ;)
 
 
 
 
 
 
Åh hej och hå nu orkar ni väl knappt läsa vidare här om boktipset efter den storyn?!
men jag råder dej att läsa lite till!
 
 
Livet efter dej av JoJo Moyes kan väl kanske inte undgått någon? Den släpptes ju redan för fyra år sedan men har nu haft premiär på bioduken och är kanske lite "återhypad" igen.
Jag har även köpt uppföljaren Arvet efter dej och läser den just nu. Jag funderar ofta på vad hände sen... när jag nått slutet av en bok. Därför är uppföljare ett måste om det finns någon!
 
Alltså när jag läste första boken hade jag svårt att lägga bort den och väldigt svårt att inte gråta.... jag grät och grät och grät. En dag jag var färdigfixat för jobbet med make-up on men jag bara måste läsa lite till i boken så jag fick sitta helt framåtlutad för att tårarna skulle kunna strömma fritt rätt ner på golvet utan att smeta ut sminket... ;)
 
Har ni inte läst boken LÄS DEN
 
 
 
 
 
Ikväll är det Vinklubb med amerikanskt tema och jag är SÅ pepp på detta!! Ska bli superkul då vi även ska klä oss enligt temat. Vad jag hittar på får ni se i morgon då förhoppningsvis kvällen finns i foto-form!
 
 
 
//PIllan


Måste bara läsa boken och se filmen ........ Heja dig du är grym på att klättra på stegar och rädda katt i träd, superwomen..... Vet inte om jag själv vågat... Njut av din ledighet. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se