En Ripasso till Ernst....

 
 
Här luftas ett kryddigt Ripasso - Ville di Antané

 

 
 
Igår var han ju tillbaka i rutan...Ernst med brunbränt skinn, bara fötter och ett par rundstavar! Detta "firades" med ett glas rött och några goda ostar. Vinet har en kryddig smak av fikon, kanel, körsbär och choklad. Det serveras med fördel till rätter med nötkött men vi ville bara ha ett glas att smutta på till osten och det passade perfekt. Servera det runt 18 grader
 
Mannen i rutan skötte sig väl också tycker jag, det är ju liksom lite samma lika varje år men för mig hör det till! Traditioner ska hållas och Ernst ingår numera i sommar-tv-traditionen :)
 
 
 
Gårdagen bjöd på soligt och härligt väder så eftermiddagen spenderades i en solstol !
Vi var hos vänner som har pool och Nikki låg nog i hela tiden... härligt med sommarlov, bad, glass och sol. Precis så som jag minns mina lediga somrar från förr!
Idag verkar det lite mer moln men absolut skönt så man kan vara ute och aktivera sig. Själv ska jag ta en löprunda men utan Filippa. Vi har kommit ett par dagar "ur fas" med varandra i träningsrutinerna. Vi har helt enkelt jobbat omlott och får därför träna några dagar var för sig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag ska jag kliva in i jobb-bubblan och blir frisläppt på måndag då jag går på en sväng med barnledigt! Men lugn... jag får permis i morgon kväll för att gå på partaj igen!!
Men mer om detta imorgon...
 
 
 
 
Nu kaffe och kvarg
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se