Golftävling nr 1

 
 
 
 
Vi hade starttid vid 08.24 så en timma tidigare var vi på ranchen för lite uppvärmning. Då låg dimman som ett lock över oss men strax innan start gav den vika för en klarblå himmel!
 
 
 
 
Det blev drygt fyra riktigt svettiga timmar på banan.... paraplyer fick agera solskydd och vattenflaskor tömdes i ett rasande tempo! Trots värmen lyckades vi ändå prestera en hyfsat bra runda.
Jag har ju bara gått typ en handfull rundor i sommar och man blir ju inte proffs om man inte tränar ;) Men en lång birdie-putt och ett fint inspel på sista hål bidrog jag i alla fall med. Mina lagkamrater gjorde resten av jobbet och vi kämpade ihop oss till en sjätteplats i alla fall!!
 
 
 
 
Efter prisutdelning drog vi hem till Carina och Nicke för en sen grill middag. Lax med sallad och en glas vitt vin satt som en smäck efter den dagen! Glass med hjortron till efterrätt och alldeles för många "små-sveen" ( norrlandsuttryck för mikroskopiskt små typ dammkorn som knappt syns men Känns. Mygg är ingenting jämnfört med dessa! ) 
 
 
 En alldeles fantastisk sommarkväll efter en helt underbar dag med golf och vänner!
 
Vi tävlar vidare tillsammans på torsdag igen
 
 
 
 
 
 
 
Här har ni oss ( i en något överexponerad version...) framför vackra Hussborgs Herrgård innan start
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skål från bryggan
Alltså hur härlig är inte den svenska sommaren då den visar sig från sin bästa sida....! 
 
 
 
 
 
 
Idag ska A följa med Nikki på simskolan och jag ska nog ta några timmar för att röja upp här hemma.... Det blir liksom ett enda kaos inomhus när det är så fint ute! Ska köra några tvättmaskiner och dra ett varv med dammsugaren innan jag går ut och njuter av dagen.
 
 
 
 
Ha det så bra
 
//PIllan


Åh, vilka underbara sommarbilder! :) Så underbart att äta på bryggan!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se