Lugna sommarmorgon

 
 
 
God morgon onsdag och hej på er
 
 
 
 
Inget nytt under solen dessa lediga sommarmornar... jag är uppe i ottan och det är lugnt och fridfullt i huset. Magen fylls på med kvarg, jordgubbar och självklart den obligatoriska kaffe-slurken!
 
 
Rysligt varmt på övervåningen i vårat hus dessa dagar.... I går natt stod jag inte ut, gav upp och gick ner och la mig i soffan vid 02-tiden. Då hade jag dessutom blivit väckt av den stora svarta katten (ni vet den som dänger Sessan med jämna mellanrum...) Den stod på våran altan och jamade och skrek åt Sessan som stod på insidan och tittade !!
Det var då man skulle haft en kanna med vatten och hällt ut från övervåningen ... :/
 
 
 
i går gick mesta av dagen åt till att rensa upp här hemma. Skönt att få bort tvätt och smuts men tvätten fylldes raskt på igen. Filippa var ner till Falun över dagen för att flytta. Ja bara byta rum i samma lägenhet men sängkläder och dylikt åkte med hem hit för tvätt!
De har en ny fördelning i lägenheterna inför hösten. Filippas två tidigare lägenhetskamrater flyttar ut och in kommer två nya. Då passade Filippa på att byta till ett större rum med många garderober! Skönt då hon tidigare hade alla sina kläder i en stor byrå!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska Nikki försöka ta lite märken på simskolan så då följer vi nog med både jag och A ! Baddaren i någon färg står visst på programmet :) Hon tycker verkligen att simskolan är toppen och vilken tur att den var precis nu när vattnet blivit så varmt och härligt!
Jag har själv lyckats bada några gånger även om jag är en badkruka....
 
 
Ha en fin onsdag
 
 
//PIllan


Älskar lugna morgnar. Vi har dem här i Spanien med. Nu längtar jag dock lite till sommarstugan. Jag vill komma igång med träningen igen. Här är det så varmt att promenader är den enda träning jag får till.

Låter som ni har det mysigt! :)

Vad himla härligt de där såg ut o vara.. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se