Måndag på riktigt igen!

 
 
 
God morgon på er!
 
 
 
Solen strålar och det är måndag...ja på riktigt måndag. Idag återgår jag nämligen till jobbet.
No hard feelings alls faktiskt utan jag saknar mina arbetskamrater (ett tecken på att man hittat rätt arbetsplats)
 
Som jag skrivit tidigare så är det inte bara semester att vara på hemmaplan med barn i huset...det liknar mer ett jobb för Askungen - ja jag går numera under namnet betjänten! Skulle mycket hellre vilja vara Grevinnan åtminstonde under semestern!
 
Hi hi skämt och sido men mycket hushållsarbete och uppassande och matlagning blir det när man har "hemester"
 
Hur som, nu blir det jobb och A får känna på lite av hemma-sysslorna i stället!
 
 
 
 
 
Gårdagen blev verkligen toppen!
Gick en 18-hålsrunda med vänner och vädret var perfekt. Runt 20 grader och växlande, ibland riktigt varmt. Lagom mör i kroppen skyndade jag hem och slängde i mej en halv pizza..... som sedan växte och växte i rasande takt?! Huu mjölmat har den tendensen i min mage!
 
Jag hastade vidare för ett utomhus-pass med mina fina instruktörskollegor, Lisen och Birthe. De har sina klasser utomhus i sommar och yes detta var riktigt roligt! Vi fick jobba i par och jag kan lova att vi blev riktigt svettiga. Alla småkryp och myggor gick totaly bananas bland alla svettiga kvinno-kroppar, snacka om att dom måste var´t höga på livet...!
 
Jag och Ulrika gav oss inte efter denna svettiga styrke-timma utan gav oss direkt iväg på en joggingtur runt elljusspåret! Men sedan kraschade jag rejält hemma i soffan och då även Island total-kollapsade i första halvlek så tog hela familjen Eriksson och gjorde detsamma i sina sängar!!
 
 
 
 
 
 
 
Egen granola är godaste på kvargen just nu. Jag använder havregryn som bas men tillsätter sedan massor med frön och nötter. Rör runt blandningen med en skvätt vatten, olja och mycket kanel.
In i ugnen så den blir fint gyllenrostad och förvara sedan i glasburk!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag står det korta löpintervaller på tränings-schemat.... Sitter här och försöker övertyga mina ben att detta kommer att gå bra?! Lite svårt med övertalningen när även min hjärna tvekar, men jag ska göra det!!
 
 
 
//PIllan


Låter som en härlig dag!
KRAM vännen

Vilka fina bilder..färg så mycket för en bild ska bli så snyggt..vad för kamera andvänder du?

Svar: Hejsan
Jag har en Nikon systemkamera men är absolut inget kameraproffs😊
Men tack för att du tyckte bilderna var bra
Pernilla/Pillan

Den yoghurtkvargen är min favorit! Smakar sommar :)

Vad vackert pastelligt. Jag älskar egenlagad grannland.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se