Välkommen Juli

 
 
God morgon ännu en solig morgon!
 
 
 
 
Nu har juni passerat och jag kan bara lyfta på hatten för det var verkligen länge sedan vi haft en sådan fin junimånad...! Har inte varit så där kallt och grått och regnigt alls (iaf inte där jag varit ) utan det har kommit något skur men sedan sprukit upp igen. Kvällarna har varit ren magi med ljuset...<3
 
 
 
 
 
Nu sitter jag här med min kaffekopp som tyvärr blev det aningens för svagt och jag ogillar verkligen svagt kaffe...usch. Starkt är min melodi men men dagens första är ändå bara ett måste att få i sig ;)
Bredvid mej vid matbordet står en barnstol parkerad.....  Vi var nämligen barnvakt till lilla Tilda igår och det gick hur bra som helst!
 
Tror inte hon ens märkte att hennes mamma var borta några timmar... Hon hade fullt upp och tyckte nog att hon hamnat i en rosa girlie girlie himmel bland Nikkis alla dockor, barbiesar och sedan gungor och studsmattan, den var kul!
Nikki har varit så peppad att få "vakta" Tilda men efter nån timma var hon SÅ trött... he he..
 
-Mamma hon bara drar fram när jag plockar bort?! - Mamma hon skriker så högt, mina öron trillar av! -Mamma nu är jag trött, vill inte Tilda titta på Disney?
Ehhh vad var det jag sa om småsyskon? Nej precis, mamma orkar inte och tydligen inte du heller :)
 
 
 
 
 
Har ni sett en sån underbar Hortensia som står på min brokvist!? Färgen, storleken...Lovely, nu gäller det bara att vattna rikligt
 
 
 
 
 
Idag ska jag iväg och fixa håret på en kollega som minsann ska överraska sin sambo i eftermiddag. Efter mitt hårfix har hon även bokat in manikyr och make up på salong och ska sedan "kidnappa" mannen för en härlig kväll på annan ort. Vilken ansträngning va? Hoppas verkligen han uppskattar hennes upptåg ♥
 
 
Lite träning där emellan, tror visst det stod terräng-löpning på dagens schema, pju...kan bli jobbigt!
 
Men när den väl är avslutat drar vi ner till fina Hussborgs herrgård för premiären av veranda kvällarna och det stod barbecue i menyn. Det ska verkligen bli himla trevligt då vi ska hänga med vänner....
 
Mat & vänner = SANT
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se