Bland stenhagar, lammungar & Goda vänner

 
 
 
 
 
God morgon på er
 
Jag har tassat upp i ottan för att få mej en kopp kaffe! Det är en lite mulen morgon men jag ser den blå himlen dom vill tränga undan de grå molnen, så kämpa på.
 
 
 
 
Sent i går kväll kom vi åter "hem" till västkusten efter några timmar i Lagan där våra vänner bor. Denna familj är dom som bor på våran "Solön" hemma i Ovansjö på sensomrarna. Väldigt roligt att få komma hem till dem och se hur dom bor resten av året. Mina föräldrar har varit och hälsat på dem några gånger tidigare men jag har ej varit där.
 
De bor i alla fall precis så där som man ser i sagor från Småland (Emil,Bullerbyn...) inbäddat i grönska med stenmurar som slingrar längst åkrar och lammen som betar utanför knuten, vackert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket god mat och dryck blev vi bjudna på. Bland annat en förrätt som jag var tvungen av be om recept på, blomkålspannacotta med rökt lax, gott! Grillat lamm med sallad och avslutningsvis äkta småländsk ostkaka med grädde och sylt.... #mätt
 
 
Idag rullar min familj norrut igen. Vi ska ta in på hotell i Örebro för att sedan jobba oss vidare uppåt landet under morgondagen. Mina föräldrar stannar dock här nere ett dygn till.
 
 
Ha en fin fredag för det tänker jag...! Det här datumet är lite speciellt för mej ;)
 
 
//PIllan


Det ser ju helt underbart ut...förstår att ni njuter!
KRAM

Grattis på din dag! 🎂🍹
/ nouw.com/malinedlund

Vilken idyll, förstår att ni njuter!

Men oj,vad mysigt! Ni verkar ha haft det ur mysigt. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se