Träningsprogram vecka 2

 
 
Kämpa Pillan, kämpa!
 
 
 
 
Ny vecka och detta är min sambos första lediga av ...7 veckor! Vilken lyckost va?! Själv kör jag min sista semestervecka nu men lugn bara lugn för i slutet av juli tar jag ut föräldrarledigt. Blir faktiskt lite skönt att komma till jobbet ett par veckor för semester på hemmaplan med barn innebär väldigt mycket matlagning och allmän service... eller? Så är det hos mej i alla fall och jag vet inte hur många gånger jag plocka i och ur diskmaskinen varje dag! Nytt glas till varje gång man blir törstig verkar melodin i min familj :/
 
Men underbart härligt har jag det såklart ändå på semestern och jag är toknöjd med väder och soltimmar!
 
 
 
****************************************************
 
 
 
 
 
Nåväl nu ska ni som jag lovade få tränings-schemat på vår andra vecka!
För er som inte sett första veckan och för er som behöver en uppdatering på förkortningar i konditionsdelen kan ni titta här KLICK
 
 
 
 
 
 
 
 
Måndag - Kondition löpning A3 korta intervaller
 
Tisdag - Styrka helkropp, explosivitet
 
Onsdag - Kondition löpning A2 terräng tempo + Bålpass
 
Torsdag VILA
 
Fredag - Styrka helkropp explosivitet
 
Lördag - Kondition löpning A3 lång intervall + Bålpass
 
Söndag  VILA
 
 
Vi körde våra korta intervaller 30 sek jobb/30sek vila x 20 st
Långa intervaller körde vi denna vecka 3 min jobb/1 min vila x 6
 
 
 
Den explosiva styrkedelen har fokus på kontroll och tempo. Långsammare tempo ner och snabbare upp
 
Kettlebell full swing
Frivändningar
Frontal stöt med split
Snabba skridskohopp
Pushups i TRX
Step up på bänk med knälyft
Kryssdrag med rotation i cablemaskin
 
 
Nu kommer dessa två veckoprogram att rulla på i sommar och vi kommer även att lägga in en del snabbhetsträning för ben/fötter plus att vi även lägger in chins-och dips (chips och dip... ;) för denna styrka vill Filippa bibehålla.
 
 
 
 
 
 
 
 
Variera dina plankor mellan statiska och dynamiska. Kombinera planka med att rotera in i sido-planka eller stå i sidoplanka och höj armen upp mot taket och sedan in under midjan. Eller "droppa" höften upp och ned i sidoplanka. Vanlig planka med fotförflyttning ut i sidled är också toppen!
 
 
 
Idag börjar vi alltså om på vecka 1 och 1 timmas lugnare löpning står på schemat. Om Filippa var lite mer som mami.... morgonpigg! hade jag gärna stuckit ut nu med detsamma men..... NOT
 
 
Ha en fin måndag
 
//PIllan


Det ser underbart smärtsamt ut!! Och 7 veckors semester låter inte dumt! Är han lärare?

Svar: Nä han har kombinerad semester och föräldraledighet 😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se