"Cola" till bananpannkakorna.....och Pillans rumpa!

 
 
 
Ett gäng bananpannkakor med topping
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Trots semesterledigt så är jag uppe min vanliga tid.... jag är troligtvis utsövd eftersom jag alltid vaknar av mej själv. Men i går kväll däremot var det som om någon slog till mej med en gummiklubba i skallen. Vid 19.45 sa jag till Nikki att jag svimmar snart för jag är så trött, vi kanske ska gå och lägga oss.
Men nä vi hade bestämt att se När & fjärran så vi blev kvar i soffan.
 
*FAIL*    alltså vaknade strax efter 21 med gamnacke och en liten sovande mini bredvid. Fatta hur jobbigt det är DÅ att släcka ned, bära Nikki till sängen och fixa toalettbestyren!!
Stupade i säng och nu har jag vaknat med en lätt huvudvärk, gissar att den där halvsittande sovställningen i går spelar in!
 
 
 
 
 
 
 
Senaste tiden har det blivit en del bananpannkakor till lunch och/eller frukost och jag älskar att toppa dem med Lindahls olika Kvarg. Dom är verkligen duktiga på att ta fram smaker!
Härom dagen provade jag Crazy Cola och det smakar verkligen Coca Cola
 
Dock kan jag inte riktigt bestämma mej om jag gillar det eller ej.... alltså jag gillar cola-smaken men till pannkakorna.... eller till frusna bär på morgonen liksom....
Njae jag är lite tveksam
Men smakmässigt har dom verkligen fått till cola och är du en riktig "cola-sucker" då måste du kila iväg och köpa en burk!!
 
Jag gillar kokos och citron bäst
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I går körde jag och Nikki ett helt oplanerat styrke-pass. Vi hade en stund över och mini var direkt PÅ då jag frågade om vi skulle träna .
 
Jag valde rumpa....
 
Jag är ingen "ben-tränare" utan föredrar överkropp alla dagar i veckan MEN det måste finnas balans och allt ska tränas. Försökte att verkligen specifikt träna bara gluteus muskeln då jag tror att just den är lite för svag för min övriga kropp/styrka.
Har ju ständiga problem med min ländrygg och det beror oftast på en försvagad bål men kan även vara att rumpan liksom kopplas ur och andra muskler gör allt jobb. Precis så misstänker jag att det är med mig för jag känner verkligen ofta hur svag jag är där bak!
Min bästa övning är Hip Thrust men även utfall med TRX-band ger bra kontakt!
 
 
Ikväll är det dock bara dags att skaka på rumpan..... yeay Aerobics-night!!
 
 
 
//PIllan


Gott!

Åh vad gott! :)

Mums!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se