Mina bästa "bus"

 
 
 
 
 
Ja en ny dag gryr och jag ser minsann lite blå himmel utanför mitt fönster! Alltså som det har snöat här i min del av landet typ non stop i tre dygn.....
Stora, tunga, blöta flingor
Fingers crossed att det blir en solig dag och att det mesta av snön smälter bort igen!
 
 
Verkar enligt väderprognosen inte bli en sådan där tip top påsk som det brukar vara. Åtminstonde inte i fjällen där jag ska vara, men man vet aldrig det kan ju ändra på sig!
För att vara på den säkra sidan gällande solbrännan så är det bästa att ta till nu, lite BUS.
 
Har två olika varianter, en i krämformat och en i spray.
 
Den som är i tub och innehåller kräm kommer från Apoteket och deras eget märke Apoliva. Den luktar inte alls brun utan sol och är lätt att smörja in sig med.
Ger ingen omedelbar effekt utan smöj dej i några dagar så jobbar du succesivt upp en lättare bränna.
Tycker den fungerar bra för kroppen då det ofta är svårt att få ett jämnt resultat om det är en "starkare" bus då man ofta kanske missar eller har torra fläckar.
Den här hinner du se och bättra på dag för dag, alltså inget chockresultat när du vaknar upp!
 
 
 
 
 
 
 
Den här produkten från Loréal i spray form och anpassad för ansiktet är min favorit sedan flera år tillbaka.
Den är väldigt lätt att applicera eftersom det är spray (gas) och jag gör det på kvällen då jag tvättat och smörjt mej. Jag låter min nattcreme sjunka in sedan tar jag en dusch av bus:en och låter även den torka (det gör den när jag ligger och läser i sängen)
 
Rdan nästa morgon kan jag ana en lite solkysst hud men ingen våldsam sådan.
Brukar använda typ tre kvällar i rad för att få en färg som jag gillar och sedan spraya på efter nån dag igen.
 
 
 
 
 
 
När jag trodde att våren hade kommit förra veckan (läs när jag försökte lura mej själv, att våren kommit...) så blev det en ny blus och en stickad bomullströja, båda i rosa, härligt!
Får väl använda dem ändå i påsk, även om nu inte solen kanske visar sig... Båda är i alla fall köpta på Vero Moda.
 
 
 
 
 
Hörrni jag tror att det är alltid nåt som "spökar" med den här gammelkroppen.... Nu har jag en låsning i nacken... Alltså jag kan leva med det och röra huvudet men det tar stop i vissa lägen och är såklart ont.
Jag vet att det kommer släppa och jag jobbar på med att kyla så snart jag hinner men jag känner verkligen att Suck! Men det är väl så här att bli äldre, kroppen liksom knakar lite och är inte alltid med på noterna. Lättare att göra sig illa och ett litet felsteg kan gå illa....
 
Känner att detta triggar mej än mera att verkligen stärka kroppen och bli så "skottsäker" det bara går inför ett förhoppningsvis långt liv.
Jag vill verkligen kunna springa till bilen om jag måste, hoppa över en vattenpöl, krypa på golvet om jag tappat något....
Ja ni hajjar, jag vill leva ett långt liv OCH jag vill leva ett aktivt liv . Kanske i och för sig är mångas önskan MEN då måste man verkligen jobba för det och självklart ha lite "tur" att inte drabbas av svårare sjukdomar...
 
Men keep up med träningen så har du/vi förhoppningsvis gjort vårt bästa och att det ger en fin utdelning i slutändan !
 
 
 
//PIllan


Fina tröjor :))

Så fina kläder och den där BUS sprayen ska hag testa i ansiktet då min bränna nu börjar försvinna . Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se