Påskfirande med Mat & Släkt

 
 
 
Påskdagen är här och jag har landat i mitt eget hus igen!
 
 
 
 
Hej på er
 
Hoppas att alla är nöjda med påskhelgen, so far!
Jag tog mej hem under förmiddagen medan Nikki och A bestämde att de ville stanna en natt till. Jag ville dock hem till Filippa som väntade.
 
Min påsk har helt gått i matens tecken och i familje/släkt umgänge! Jättemysigt och trevligt på alla sätt och vis.... eller hmmm vädret hade kunnat varit bättre. Men det är svårt att få högsta poäng i "alla grenar"
 
 
Maten har varit god, det har varit ett konstant intag som aldrig verkade sina i form av bruncher, after fish, utematlagning, traditionella påskmiddagar och lite mer nytänkande sådana... ja och självklart uppblandat med diverse drycker och så godis på det!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har pysslats, busats, fiskats, åkt skoter, pulka, skidor, lite motion i form av raska prommenader, ligga på sängen och slappa, bara läsa böcker eller skvallertidningar.
Barnen har haft toppenroligt och det var som vanligt ett helt gäng även om det bara är ett par stycken som synd på bilderna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Direkt då jag kom hem i dag så bestämde jag och Filippa att ett träningspass ska vi riva av så här på påskdagen och vi var överens om intervaller...
Jo men det gick helt OK då vi inte körde på med högsta växeln. Sedan avslutade vi med mer flås och lite styrka i form av en cirkelträning a´la funktionella övningar med mycket spänst
 
Om jag säger så här -Jag är inte spänstigheten personifierad... Fast det beror ju alltid vem man jämnför med ;)
 
 
Nu ska vi göra ett stort fruktfat med vispad grädde och nutella (filippas favorite...) och kolla på någon film, mys!
 
 
 
//PIllan


Vilket härligt påskbord!!! Och ni verkar ha det så mysigt också. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se