Sesamolja

 
 
 
 
Ja då kavlar vi upp ärmarna och hugger in på en helt ny vecka!
 
 
 
Idag ska ni få ett riktigt bra tips för er vintertrötta torra hud...Sesamolja
 
Det här är min nya favorit då det kommer till "skönhetsprodukter" och välmående
Jag värmer en liten skål med olja och smörjer in mej från topp till tå efter duschen
 
Passa på att ge dej själv och kroppen lite extra kärlek och verkligen massera in oljan utan stress. Ge fötterna ett par extra minuter och passa på att "känna igenom" brösten
Låren, magen och armarna behöver stora sköna cirklande rörelser och glöm inte ansiktet.
Ansiktet jublar nämligen över lite oljemassage den med.  Den gör inte huden fetare eller täpper till porer, utan den används även med fördel  på ung hud/acne
 
 
 
SESAM ÖPPNA DEJ......
 
 
 
Här kommer lite matnyttigt om Sesamoljan och dess egenskaper
 
Sesamoljan balanserar, renar, värmer och lugnar kroppen. Den är en av få oljor som tränger igenom alla sju hudlager och ända in i blodet. Levern för inte bort sesamoljemolekylerna från blodet eftersom den identifierar dem som ofarliga. Sesamoljan är naturligt antibakteriell och antiinflammatorisk. Den går t ex att använda på följande sätt
 
  • Vid psoriasissjukdomar eller besvär med mycket torr eller irriterad hud.
  • Oljan är ett naturligt UV-skydd.
  • Som gurgelvatten dödar sesamolja streptokocker och andra vanliga förkylningsbakterier.
  • För att döda huvudlöss.
  • I hårbotten vid torrhet och mjäll.
  • Mot migrän och sömnbesvär.
  • Smörj stela leder med varm sesamolja
  • Påskyndar läkandeprocessen på sår på huden.
  • Invärtes attraherar oljemolekylerna oljelösliga toxiner och för dem genom blodomloppet och sedan ut genom kroppen som avfallsprodukter.
  • Blandad med varmt vatten kan oljan användas till att sköljas i underlivet för att kontrollera svampinfektioner.
 
 
Visst låter det toppen?! Jag har ganska nyligen börjat använda oljan men är över förväntan nöjd så prova du med!
Jag beställer min här KLICK
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se