Släpper in våren

 
 
Söta lilla pärlhyacint!
 
 
 
 
Vaknar med en skön känsla efter en god natts sömn, skönt.
Lätt träningsvärk i vaderna upptäcker jag då jag kliver ur sängen. Najs för DET händer inte ofta! Vaderna är min "bortglömda" muskel som jag aldrig tränar medvetet utan den får ju vara med i all rörelse plus att det är riktigt tråkigt att träna specifikt...
Men igår var jag på Body Attack som var helt nytt för mig. Helt nytt även för våran träningsanläggning och jag kan lova att det var ett gäng svettiga deltagare som lämnade salen efteråt.
 
BODYATTACK är ett intervallsträningspass som främst tränar konditionen. Passet innehåller atletiska enkla övningar som knälyft, svikthopp, knäböj och armhävningar. Du kan förvänta dig high impact (hopp), en hög puls och snabba explosiva rörelser. Under tre konditionsdelar tränar du kondition och uthållighet. Mellan varje konditionsdel ligger en styrkedel som samtidigt ger dig en aktiv återhämtning.
 
Eftersom det bjuder på mycket hopp och höga knän så förstår jag att mina vader svider lite idag! Ett perfekt sätt att träna cardio !
Malin som leder passet bloggar också och här kan du läsa den bloggen KLICK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska jag och Nikki till gymmet igen och för min del blir det att nöta chins och pull ups. Nikki ska testa sina nya gympa-skor och jag gissar att hon kommer att springa fort och göra blandade småhopp ;)
 
 
Här hemma fortsätter vi att öppna dörren för våren och det gör vi bla med ett gäng härliga pärlhyacinter. Kan vara den sötaste blomman?! Synd bara att den står så liten tid och gärna vinglar iväg mot skyn för att sedan tappa spänsten och nicka....
 
 
Shoppingrundan igår gick väl rätt så bra...för Nikkis del blev det en hel del nytt! Men precis innan vi skulle åka hem så kom den där världskända 6-års trotsen fram och hemresan var det ett jäkla liv i bilen kan jag lova, grin och skrik och världens dummaste mamma!
Andas in andas ut och bit dej i tungan nu
 
Idag är jag dock världens bästa igen
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se