Umgåtts med mej själv

 
 
 
 
God morgon söndag
 
 
 
Ingen strålande morgon som igår för här bestämde sig nyss ett stort moln att svepa in över himlen.....
Synd, för vilka toppendagar vi har haft den senaste veckan!! A och Nikki har verkligen haft flyt med solsken.  Fått så många fina bilder från dem, både från backarna och från någon skotertur på fjälltopparna och isfiske!
 
För egen del så har jag fått bocka av precis allt nu från min lista med to do:s
Huset är numera skinande rent och till och med pappa sa när han var här igår -Det märks att det är "riktigt" städat!
Jo tack jag har legat på knä och torkat golvsocklar och lister för glatta livet här igår förmiddags... så det vore väl sjutton om det inte märktes ;)
 
Morgonyoga (som ni fick bildbevis på igår) följdes upp av en ljuvlig PW mitt på dagen. Alltså all energi som kommer med solen....
Sedan parkerade jag mej här ute på altanen i en solstol och så skönt det var! Mami och papi kom också hit och njöt en stund
 
 
 
 
 
 
 
Vi följde ivrigt livetajmningen från Storklinten och Filippas premiär för säsongen!
Storslalom stod på agendan
 
Hon hade INTE några bra förutsättningar utan fick starta som nummer 74, näst sist..... Vid det laget var banan väldigt sönderkörd och dålig MEN hon kom ner som nr 48.
Lite bättre startplats inför andra åket alltså och hon körde upp sig till plats 42 så Well done!
Med tanke på i stort sett endast rehabträning och inga tävlingar i ryggen så kan man inte förvänta sig mer
 
Idag väntar vi på slalom, som ju är hennes favorit
 
Men bara jag skriver här så får jag hjärtat i halsgropen och magsäcken blir som en urvriden disktrasa.... så nervkittlande!!! Det är ju så himla små marginaler i just slalomen och tyvärr så lätt att köra ur, gränsen mellan succé och "fiasko" är hårfin.....
Fingers crossed att hon tar sig ner i båda åken och får lite mer FIS-poäng, helt enkelt!!
 
 
 
 
 
 
Ja ni när solen hade försvunnit runt knuten och mina föräldrar åkt hem hade jag ändå mer energi kvar....
På med träningeskläderna och i med en dvd för ett till lite svettigare pass!
Jo ni märker att jag är på gång nu va ... 
 
Men efter en lång dag var det sedan så skönt att duka upp en fin ostbricka, hälla upp ett glas vin och invänta Mello-finalen. Jag har verkligen inga som helst problem att umgås med mej själv.
Vet att det kryper i vissa och dom klarar inte alls av det
Kan bero på att jag är ensam-barn för jag riktigt njuter då jag är ensam?! Hade ju lätt kunnat bjuda hem någon eller spontan dykt upp hos några vänner.... men nej jag valde mej själv :)
 
 
Hur som haver, jag tyckte hela mellostartfältet var det bästa på länge. Jättemånga bra och OK låtar
 
Blev lite förvånad att Frans fick så pass höga poäng av flera utländska jurys, (trodde självklart att han skulle få högst av folket) men det var ju därför toppen att han vann!
Det sa jag redan första gången han var med.... så söt, så charmig och riktigt bra engelska!
Heja Frans!!
 
 
Idag ska jag återförenas med mina älsklingar igen, A och Nikki kommer hem♥
Dessutom är det Middagsklubb idag och det vankas trerätters lunch minsann, lyllos mej !!
 
 
//PIllan


Ser riktigt gott ut! Man måste unna sig ibland! Tyckte också de va rätt att Frans vann!

Vad roligt att du hade en bra dag igår. Jag kan längta efter egentid då det inte blir tillfälle till det så ofta. Nu ska vi packa skotern igen och åka ut i solen. Ha det bäst.

Åh vad gott det såg ut!

Tycker också det är helt ok att vara själv, behöver inte alltid har folk omkring mig. Mums med ostbricka har kvar lite sen i fredags så det får nog bli lite innan maten ikväll. Fin söndag till dig. Kramisar Tina

mysigt

Så gott!

Vad härligt du har haft det och även ute i snön med matklubben=)) Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se