"Vinter" med middagsklubben

 
 
 
Jo med en liten Jäger mitt på blanka söndagen..... man tackar!
 
 
 
 
Flera härliga timmar spenderades med middagsklubben i går söndag då Stina och Pelle bjöd till vintermiddag.
Vi satt nedanför deras hus på isen och serverades en rykande stark pekingsoppa till förrätt. Jättegod och SÅ mysigt att sitta utomhus och äta.
Inte lika fint väder som tidigare dagar men solen sken minsann precis då och där på oss
 
Pelle fortsatte sedan att tillaga varmrätten ute på murikan och såg ut som Ernst i högform där en stund!
 
Vi andra lutade oss tillbaka och alla tjejer fick öl, cider och Jäger.....det var nämligen några trötta karlar som visst "svirat runt" på lördagen och tackade därför nej. Men vi ladies var inte storbjudna ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Varmrätten var en magiskt god renskavsgryta med potatispuré och grillad sparris, Så Gott!
Inte så ofta jag äter ren (torkat äter jag dock ofta hos min mormor) men det smakar verkligen bra.
 
Lunchen avslutades med en blåbärspaj med både grädde och vaniljsås
 
Jag kan säga så här, det blev några salta pinnar till middag.... min mage var fullproppad!
 
 
 
 
 
Tjejerna som höll ställningarna på "festen"
 
 
 
Nu väntar en ny arbetsvecka och vet ni jag räknar ner... Nästa vecka är det ju redan PÅSK och då har jag semester! Wiiiee superhärligt
 
Ha en bra start
 
//PIllan


Men jisses så härligt det där såg ut, även om jag längtar till vår, sol och värme så är en "riktig" vinterdag helt fantastiskt och jag saknar våra årliga turer till fjällen. Fast den där jägern kan jag vara utan, hua, tror jag någon gång fått en "dålig" sådan, he, he.... Kramisar Tina

Härligt! Maten smakar så gott när den lagas och äts ute. Nu är en härligt tid också, med sol och snö.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se