Bara mat....

 
 
 
 
God morgon lördag
 
 
 
 
Jo även fast jag inte somnade förrän strax efter Askungentappadeglasskon så är jag uppe med tuppen... Men vad gör det, jag har en härlig lördag framför mej.
Idag är det nämligen tre träningspass inbokat för mej och Filippa för Johanna har sin viktiga träningsdag Träning mot Cancer! Men mer om den i morgon,, nu ska vi fokusera lite på gårdagens middagsklubb.
 
 
Vi var hemma hos Nettan och Fredrik och det var Vårmiddag
 
Vi bjöds på fräsch "kall" mat rätt igenom menyn som startade med pankopanerad aubergine tillsammans med halloumisallad, granatäpple och ruccola!
Alltså detta var SÅ gott och man ville bara ta mer och mer.... Fick hejda mej då det bara var förrätten :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Huvudrätten bestod av en ljuvlig citronmarinerad fläskfilé tillsammans med en melonsallad samt harticot vert med bacon. Alltså köttet verkligen smälte i munnen...
Till detta serverades vinet ovan Lindemans rose som var ett lågalkohol vin (inget vi nämnde för karlarna ;) Jättegott och som sagt perfekt om du inte vill ha för stark alkoholsmak 5.5%.
 
 
Efterrätten bidde det ingen bild på för den bara svischade ner i magen.... Rabarberkompott med mycket kardemumma och vaniljgrädde, SLURP!
 
 
Nu är jag rejält uppladdad i alla depåer i kroppen så dagens träning kommer att gå Geschwint!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se