Morgonpigg och mätt med avocado

 
 
 
 
Att börja dagen med en smoothie är oftast en god idé. Ännu bättre om den mättar och den känslan är lätt att hitta om du tillsätter avocado.  
 
En avokado innehåller över 20 olika vitaminer och mineraler som är bra för kroppen. Den gröna frukten innehåller bland annat ämnet kalium som annars är känt för att finnas i bananer. En avokado består dock av mer kalium än vad en banan gör!
Avocadon med sin höga fiberhalt är skonsam mot magen samt en ypperlig frukt att äta för att förbättra tarmarnas funktion och göra matsmältningen mer effektiv. Den är full med nyttiga antioxidanter, men som om inte det vore nog så hjälper den även kroppen att ta upp antioxidanter från andra källor så som exempelvis grönsaker. Avokadon är en riktig superfrukt!
 
 
 
Jag blandar en avocado, frusen mango (typ 1 dl) saften från 1 lime , lite riven ingefära och mandel- eller kokosmjölk 3-4 dl. Detta är en riktig "starter" som får mej att komma direkt på banan mornar som denna...
 
Alltså jag tittar på vädret och blir grön i ansiktet då jag ser hur fint ni i landets södra delar har det! Högsommarvärme... Här är det regn och plus 9 :/
 
 
Men jag och Nikki har en ledig dag och är bjudna på kalas (igen). Idag ska vi fira Ellie som även hon blir 6 år!
 
 
 
 
//PIllan
 


Ser god ut :D

Ser god ut :D

Men vad gott! Måste testa!
Tack!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se