Pillans Pod-gäng

 
 
 
 
 
 
Solen strålar, jag vaknar på tok för tidigt (med tanke på när jag nattade) och det är dagen efter "kvällen före" !
Trots den tidiga timman vaknar jag uppfylld med energi, med ett litet leende i mungipan och med en lyckad kväll i ryggen!
 
 
 
 
 
Så här är det.... I slutet av Januari fick jag en idé. Jag lyssnar på väldigt många poddar och flera av dem får mig att vilja ventilera. Det kan vara allt från hälsofrågor, relationer, feminism etc
Min kära sambo är toppen på många olika plan men jag kände att det här vill jag dela med andra kvinnor!
 
Jag har ett rätt stort umgänge men jag klurade på om det inte skulle kunna bli ännu lite intressantare diskussioner om jag bjöd in ett gäng som inte riktigt känner varandra.
 
Sagt och gjort jag klurade ut en grupp på sex personer (med mej) som inte umgås men som alla känner till varandra, vi bor ju på en mindre ort.
Skrev ihop en inbjudan/förfrågan vad dom tyckte om att träffas och alla tyckte det var en toppengrej.
 
Här följde sedan en jakt på ett datum då vi alla kunde ses.... gick sådär! Till slut fick vi ge upp och ta ett datum då alla utom en tjej kunde och det var igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag valde ut tre olika poddar med tre specifika avsnitt som tjejerna skulle lyssna på.
Det roliga var att bara en av dem hade över huvud taget lyssnat på pod innan! Så bara detta blev en upplevelse i sig kan man säga :)
Jag själv är ju något av en podd-knarkare och prenumenerar på 8 st i veckan plus att jag alltid kollar av "marknaden" och hör några nya med jämna mellanrum.
 
Tjejernas lista var följande
 
Sanningspodden " Deppa mer, Orka mindre & Lev"
 
Hälsosnack med Lotta & Victoria "Gäst Karin BjörkegrenJones, Yoga Knip och andra glädjeämnen"
 
Lillelördag " Fake it til You make It"
 
 
 
Jag kan lova att från att dom klev innanför dörren tills dom gick hem hade vi nåt att prata om non stop!
Vi refererade återkommande till poddarna men svävade självklat ut i egna erfarenheter och tankar. Diskussionerna blev levande och jag känner att det blev en dynamik i gruppen då vi inte alla känner till varandras bakgrund och "ryggsäckar"
Jag valde medvetet ut tjejer som är födda i tre olika årtionden för jag anser att man absolut har att lära av varandra! Tror även att "man växer " då man vågar öppna sig för andra än sin innersta kärntrupp av vänner. Ens närmaste har ofta samma åsikter som du själv och det kan lätt bli att man alltid bara håller med varandra....
 
 
Självklart har vi en moralisk tystnadsplikt, allt annat vore otänkbart då man väljer att prata om privata saker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Knipsade av lite snabba kort direkt i början men sedan var kameran bortglömd kan jag lova.......
 
 
 
 
 
 
Min förhoppning med denna träff var att alla skulle få "snacka av sig" ventilera sina tankar och gå hem lite lite starkare i sinnet... Jag tror och hoppas att vi alla kände så vid 00.30 då vi retirerade till våra sängar!
 
Vi bestämde att detta släpper vi inte utan vi ska ses i gen och då förhoppningsvis hela gänget ♥ (eller hur Sara)
 
 
 
 
 
//PIllan


Men åå vilken rolig idé! Jag lyssnar också på massa poddar och blir riktigt sugen på att sno ditt tips rakt igenom :) Ska klura lite på det!

Svar: Ja gör det! Vi hade verkligen en givande träff😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se